زنجان

وجود ۴۱۰ پروانه بهره‌برداری معدن در زنجان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، امیراعلم طاهریون عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان ۴۱۰ پروانه بهره‌برداری و پایان اکتشاف وجود دارد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۳۱ معدن نیز دارای پروانه بهره‌برداری هستند، گفت: به صورت تخمینی بهره‌برداری قطعی ۶۳۰ میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری های بلند مدت است و باید روی آن کار شود، افزود: مطالعات فرآوری و مواردی که باید برای استحصال ماده معدنی است باید انجام شود.

طاهریون گفت: در بخش معدن نیاز است که کارهای آزمایشگاهی انجام شود و پس از آن می‌توانیم سرمایه‌گذاری سودآور داشته باشیم.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه عدم همراهی ارگان‌های دولتی موجب جلوگیری از فعالیت معدنی می‌شود، افزود: قانون درباره معادن مشخص است، اما بازهم در زمان بهره‌برداری به علت عدم همراهی دوباره امور معطل می‌ماند.

وی با بیان اینکه مطرح کردن گون و گیاهان نادر موجب معطلی سرمایه‌گذار شده است، اضافه کرد: وقتی قانونی تصویب می‌شود، ابتدا باید عیب‌های آن احصا و سپس تصویب شود تا در نیمه راه عمل کنندگان به قانون به مشکل بر نخورند.

در ادامه نیز قائم‌مقام مدیرعامل شرکت رستاک‌پادویژن به عنوان متولی برگزار کننده نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در زنجان، با بیان اینکه این شرکت ۱۰ سال سابقه برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه صنایع معدنی و صنایع فولادی دارد، اظهارکرد: در نمایشگاهی که از ۹ تا ۱۲ آذر ماه برگزار خواهد شد، برندهای خوبی از استان‌های مختلف و حتی شرکت‌های خارجی حضور دارد.

حمید رضا گردپور ادامه داد: در این نمایشگاه ۹۰ درصد شرکت‌های حاضر از سایر استان‌ها و حتی استان‌های غیر معدنی حضور دارند و برنامه‌ریزی انجام‌شده برای این نمایشگاه با اهداف ۵ ساله بوده تا استانداردسازی‌های لازم جهت افزایش سطح کیفی نمایشگاه‌ها و در نهایت معادن و صنایع معدنی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش دولتی استان همکاری خوبی در راستای برگزاری نمایشگاه داشته است، افزود: متاسفانه شرکت‌های بزرگ استان که برندهای مطرحی در این حوزه هستند، تاکنون تمایلی برای حضور در نمایشگاه ندارند و با استدلال اینکه بازار و فروش مختص خود را دارند، نیازی برای حضور در نمایشگاه نداشته و علاقه‌ای به دریافت خدمات از واحدهای استانی و داخلی ندارند.

گردپور برگزاری نشست تعاملی بین شرکت‌ها و واحدهای تولیدکننده استانی را راهکار حضور شرکت‌ها و توسعه اقتصاد معدنی استان دانست و عنوان کرد: حضور در نمایشگاه برای صنعت‌گر بزرگ یک تکلیف است و متاسفانه در زنجان واحدهای بزرگ به جای تامین نیاز خود از استان، اقدام به واردات می‌کند.

متولی برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در زنجان یادآور شد: تلاش بر این است که نمایشگاه بتواند همه موارد مورد نیاز را به صورت پکیج ارائه دهد تا بازدیدکننده متخصص بتواند نیازهای خود را برطرف کند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-01 02:05:41

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا