مازندران

وجود ۵۰۰ فعال رسانه‌ای در مازندران/ لزوم فراگیری سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان آمل، عباس زارع عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در مجموعه فولادین ذوب آمل در سالن همایش‌های پردیس دانشگاهی دانشگاه غیرانتفاعی فذا، اظهار کرد: نقش رسانه در حوزه اجتماعی و اطلاع‌رسانی در دنیای امروز غیرقابل انکار است و رسانه‌ها اثر گسترده در جوامع مختلف دارند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری فراوان رسانه در شمال کشور و استان مازندران، افزود: بیش از ۵۰۰ فعال رسانه‌ای در استان مازندران مشغول فعالیت هستند و در بخش‌های مختلف تلاش شبانه‌روزی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه شهرستان آمل در حوزه صنعت، تولید، اقتصاد، صادرات، اشتغال و کارآفرینی سرآمد است و با توجه به آمارها حدود نیمی از صنعت مازندران را در خود جای داده است، تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت نسبت به سال‌های گذشته رشد زیادی داشته است و در مازندران این ضریب به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید فرهنگ مناسب برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی بین خانواده‌ها و فرزندان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای امروزه از مهمترین نیازهای جامعه به حساب می‌آید و نباید هر فرد به صورت افسارگسیخته وارد فضای مجازی شده و به هر شکل که می‌خواهد بدون هیچ آگاهی و دانش از آن استفاده کند.

زارع با اشاره به لزوم استفاده مناسب و مفید در حوزه اجتماعی، فرهنگی، هنری و اطلاع‌رسانی از فضای مجازی، بیان کرد: باید افراد در فضای مجازی هدف خود از فعالیت را بدانند.

وی با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد چگونگی انجام کارهای فرهنگی و نقش خانواده، گفت: سواد رسانه از دغدغه‌های جدی ما است و لازم است تا همه مردم و خانواده‌ها در حوزه سواد رسانه‌ای اطلاعات کافی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه باید برای تشخیص خبر درست به منابع معتبر و درست رجوع کنیم و هر خبری از هر منبع را نپذیریم، خاطرنشان کرد: باید منابع خبری هم اخبار درست و صحیح را در اختیار مخاطبان قرار دهند تا مخاطب براساس نیاز پس از درماندگی از فضای مجازی داخلی و اینترنت در داخل کشور به منابع دروغین و پر از کذب خارجی رجوع کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اگر یک خبر نادرست به صورت خواسته یا ناخواسته درج شود ممکن است به فراتر از مرزها رفته و شبکه‌های معاند غربی و خارجی از آن با تحلیل و منافع خود استفاده کنند، یادآور شد: امروزه منتقدان زیادی در بین مردم مشاهده می‌کنیم ولی نقدها باید منصفانه، آگاهانه و همراه با راهکار باشد و در نقدها راهکار ارائه شود.

زارع با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای باید تعیین و تبیین شود، ادامه داد: با تبیین سواد رسانه‌ای در جامعه گره بسیاری از مشکلات باز می‌شود و شاهد بسیاری از معضلات هستیم.

وی با بیان اینکه باید فرصت لازم و زیرساخت‌ها برای داشتن اینترنت و فضای مجازی مطلوب فراهم شود، متذکر شد: با آسیب‌شناسی فضای مجازی باید بدانیم از اینترنت چه می‌خواهیم و فرزندان‌مان می‌توانند چه محتویاتی را دنبال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه کشورمان ایران بیشترین مصرف‌کننده بازی‌ها در فضای مجازی است، گفت: اصلاح عادت‌ها و رفتارها را باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم، پای کار بیاییم و با ایجاد یک نهضت برای استفاده سالم از اینترنت زمینه‌ساز فضای مجازی سلامت باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا