زنجان

وجود ۶ پروژه راهسازی دزر استان زنجان/نیاز۱۶۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آسفالت محورها

اصغر اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران، با بیان اینکه از ۶ پروژه راهسازی استان زنجان، سه پروژه در شهرستان طارم اجرا می‌شود، گفت: پروژه سه راهی «بناب به منجیل» از پروژه‌های مهم شهرستان طارم است.

وی  با بیان اینکه این پروژه در قطعات مختلف در حال ساخت است،اظهار کرد: سه قطعه از این محور در سالهای ۹۰ ،۹۱ و ۹۲ به بهره برداری رسیده  و سرخه دیزج به گیلوان هم سال‌ها است که به بهره برداری رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: قطعه اصلی این پروژه « قطعه ۲» است که واریانت ۳۲ کیلومتری داریم که با اجرای کامل آن در کنار یال غربی رودخانه، گردنه‌هایی که در محور طارم است به نوعی حذف می‌شود.

اسماعیلی اجرای این پروژه را زمان بر اعلام کرد و بیان داشت: مسیر، سخت و صعب العبور بوده و در ۳۲ کیلومتر از این مسیر عملیات خاکبرداری را انجام خواهیم داد و احداث ابنیه و ساخت روسازی هم انجام می‌شود.

وی به پروژه دیگر در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: محور «شفت و ملاسرا» یکی دیگر از پروژه‌های حوزه راه در شهرستان طارم است که ۱۰ کیلومتر از این مسیر در حال آماده سازی بوده و تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه «پروژه محور درام و کلور» در استان اردبیل است که از پروژه‌های مهم راه و شهرسازی استان در غرب شهرستان طارم است، بیان داشت: از این محور ۱۷.۵ کیلومتر جزو حوزه استحفاظی زنجان است که تاکنون حدود ۱۰ تا ۱۱ کیلومتر از این محور آسفالت شده و ۶ کیلومتر از آن در بخش ساخت ابنیه، خاکبرداری و خاکریزی است و تا پایان سال ۱۴۰۱ همه مسیر به طول ۱۷.۵ کیلومتر آسفالت خواهد شد و به مراحل بهره برداری می‌رسد.

اسماعیلی تصریح کرد: «پروژه محور درام و کلور» هم یک پروژه بین استانی بوده و مسیر ترافیک بین استان اردبیل و شمال کشور و تهران را نزدیک می‌کند و در کاهش مصرف سوخت و اتلاف زمان هم موثر است.

وی با بیان اینکه اعتبارات خاصی هر ساله از بخش اعتبارات ملی شرکت ساخت و توسعه راههای کشور دریافت می‌کنیم، افزود: بهره برداری این پروژه‌ها مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تکمیل آسفالت بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر راه در زنجان به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: پیگیر اخذ اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه راهسازی استان زنجان هستیم.

وی با تاکید بر این مطلب که اداره کل راه و شهرسازی استان منتظر تخصیص و تامین اعتبارات نمی‌ماند و از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای اتمام پروژه‌های راهسازی استفاده می‌کند، گفت: در حال حاضر تنها مشکل ما برای تکمیل پروژه‌های حوزه راه سازی استان تهیه قیر است و به جهت مشکلاتی که در خصوص تهیه و تامین توزیع قیر یارانه‌ای در کشور وجود دارد، متاسفانه با تاخیر در اجرای آسفالت پروژه ها رو به رو هستیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اکثر پروژه‌های راه سازی در استان زنجان بین استانی است، ابراز کرد: «پروژه زنجان به بیجار» ارتباط استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند، «محور زنجان به دندی» محور ارتباطی زنجان با استان آذربایجان غربی و «پروژه محور سه راهی سلطانیه و کبودرآهنگ» هم ارتباط  استان زنجان با استان همدان را تسهیل خواهد کرد.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین «پروژه محور بناب به منجیل» هم راه ارتباطی با استان گیلان را تسهیل خواهد کرد.

وی متذکر شد: راه عامل تاثیر گذار و ابزار مهم در توسعه هر استان و منطقه‌ای است بنابراین باید برای جذب اعتبارات تلاش کنیم تا راه‌های خوب و مطلوبی برای تردد مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


 2021-12-24 10:05:46

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا