مازندران

ورزشکاران مازندرانی ۳۷۰ مدال جهانی و بین المللی کسب کردند

ورزشکاران مازندرانی ۳۷۰ مدال جهانی و بین المللی کسب کردند

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، عادل عالیشان اظهار داشت: در طی یکسال گذشته استان مازندران ۱۹۴ میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی داشته است که ۳۶ مورد آن مربوط به اردوهای تیم ملی بوده است. البته برگزاری رویداد بین المللی پرورش اندام مستریونیورس رامسر نیز یکی از رویدادهای شاخص و بزرگ در استان بود که حتی مورد توجه مسئولان فدراسیون جهانی قرار گرفت.

وی پیگیری های مجدانه در تکمیل و بهره برداری از ۱۹ پروژه ورزشی را در سال ۱۴۰۱ مورد اشاره قرار داد و گفت : با بهره برداری از پروژه های جدید ورزشی، سرانه ورزشی استان به ۱٫۳ متر رسیده است که معتقدیم برای ورزش مازندران کافی نیست اما قابل قبول است

عالیشان افزود: ۶۹ پروژه ورزشی هم در دست احداث داریم که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها ۲۴۶۹ میلیارد ریال است و در صورت تکمیل این پروژه ها، ۹۵ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان افزوده خواهد شد و البته جذب چنین اعتباری نیاز به عزم ملی و همکاری و پیگیری استانی خواهد داشت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه باشگاه نساجی سرمایه اجتماعی ورزش مازندران است، بیان داشت؛ با پیگیری و اختصاص بودجه های قابل توجه، بخش مهمی از اشکالات و نواقص ورزشگاه شهید وطنی در سال ۱۴۰۱ مرتفع گردید و در اقدامی حمایتی، این ورزشگاه به باشگاه نساجی واگذار گردید تا میزبانی مناسب تری را در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشد.

وی توجه به سلامتی اقشار مختلف و نشاط اجتماعی را یکی از اهداف مهم دستگاه ورزش و جوانان خواند و افزود؛ در این راستا نیز برنامه های مختلفی ازجمله همایش های پیاده روی خانوادگی در اقصی نقاط استان برگزار گردید که آثار مطلوبی در فرهنگ سازی ورزش همگانی داشت. با این نگاه، در سال ۱۴۰۱ معاونت ورزش همگانی با هماهنگی و همراهی مسئولان وزارت ورزش و جوانان احیا شد.

عالیشان، توجه به عدالت ورزشی را نیز از اقدامات مهم سال گذشته دانست و تصریح کرد؛ سرانه بیشتر اماکن ورزشی در روستا و در مقایسه با شهرها نشان می دهد که سیاستگذاری ها به سمت حمایت از ورزش روستا و نگاه عادلانه در توزیع امکانات ورزشی است.

وی افزود: ۲۴ سالن ورزشی در مجموع به متراژ ۳۲۸۷۳ مترمربع به نام بانوان در استان مازندران ساخته شده است و افزایش مدال آوری و درخشش بانوان مازندرانی در ورزش موید آنست که باید توجه بیشتری به ورزش بانوان داشته باشیم.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا