زنجان

ورود دستگاه قضا به ترک فعل مسؤولان در تنظیم بازار

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در جلسه کنترل بازار اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات و ابلاغیه رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع و بدون اغماض با احتکار کنندگان اجناس، مخلان در تامین ارزاق مردم و فساد اقتصادی در مراکز استان‌ها و ورود قاطع روسای کل و دادستان‌ها به موضوع  این جلسه با فوریت و با دعوت از مسؤولان امر و اخذ گزارش از اقدامات، وضعیت بازار برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط اقتصادی حاکم در جامعه عده‌ای همسو و به عنوان پیاده نظام دشمن تلاش برای افزایش بدون قاعده و بدون منطق قیمت کالاها و اجناس اقدام  می‌کنند که این امر موجب ایجاد زحمت و نارضایتی برای مردم شده است، افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر قیمت کالاها به وظیفه قانونی خود عمل نکردند و در این راستا دستگاه قضایی برای پیگیری موضوع و  بررسی دلیل ترک فعل مسؤولان امر ورود قاطع پیدا کرده است.
رئیس شورای قضایی استان زنجان افزود: این موضوع که افزایش افسار گسیخته قیمت کالاها و ایجاد نابسامانی در بازار  نتیجه عدم بازرسی، نظارت و قیمت‌گذاری بر اساس قائده کالاها دستگاه‌های امر و ترک فعل مسؤولان متولی است که اگر به وظایف قانونی خود عمل می‌کردند شاهد این نابسامانی بازار و قیمت‌ها نبودیم.
صادقی نیارکی تصریح کرد: از ستاد تنظیم بازار انتظار داریم که به وظیفه قانونی خود عمل کند و بررسی دلیل افزایش قیمت کالاها حتی برخی کالاها تا ۵۰ درصد در استان چیست و برای حل مشکل چاره‌اندیشی کنند که گره کار کجاست.
وی با بیان اینکه در بررسی میدانی از چند فروشگاه زنجان شاهد بودیم که قیمت درج شده روی برخی کالاها با قیمت عرضه به مردم بسیار متفاوت است، چرا باید این همه  اختلاف در قیمت روی کالا و عرضه کالاها باشیم و سؤال اینجاست مرجع رسیدگی کننده به این اختلاف قیمت‌ها با کدام نهاد است؟
رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: مردم استان همان مردمان غیور و بصیر و انقلابی هستند که وقتی پای نظام، انقلاب و کشور عزیز به میان می‌آید با اقتدار و حضور حداکثری  به میدان می‌آیند چرا باید زمینه ایجاد زحمت و  مشکلات در تامین مایحتاج زندگی‌شان با افزایش سرسام آور قیمت کالاها توسط عده ای فرصت‌طلب و منفعت‌طلب فراهم شود.

صادقی نیارکی گفت: مسؤولان امر چرا به این موضوع ورود میدانی نمی‌کنند و قطعا عدم انجام وظیفه مسؤولان امر نظارتی و بازرسی به این موضوع دچار ترک فعل شده‌اند و دستگاه قضایی بر اساس وظیفه با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام مسؤولان جهاد کشاورزی، استان زنجان در تولید برخی محصولات کشاورزی، دامی و فراورده‌های لبنی جزء استان‌های برتر در سطح کشور است حتی برخی محصولات به سایر استان‌ها صادر می‌شود، سئوال بنده اینجاست چرا باید با داشتن سهم قابل توجهی از تولید این محصولات در استان شاهد افزایش قیمت محصولات فوق باشیم ؟

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: دستگاه قضایی استان با توجه به اهمیت موضوع احقاق حقوق عامه، تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه مبنی بر رعایت حال مردم و مبارزه به فساد اقتصادی و کنترل بازار به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد و در این باره هیچ خط قرمزی میان دستگاه‌ها و مسؤولانی که کوتاهی کنند ندارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-31 10:05:21

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا