زنجان

ورود سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های اجتماعی/ به آمار و ارقام شک دارم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان محسن افشارچی امشب امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده در جلسه در مورد امنیت سرمایه‌گذاری و همچنین کسب و کار اظهار کرد: هرچند می‌توانم از مسؤولیت این آمار و ارقام شانه خالی کنم چراکه در دوره مدیریت من نبوده است اما به نظر شاخص‌های اعلامی برای این آمار و ارقام نامشخص است، بنابراین نمی‌توان این آمار و ارقام را خیلی صحیح دانست و من به این آمار شک دارم.

استاندار زنجان با اذعان به مشکلات اقتصادی از جمله جذب سرمایه‌گذار تصریح کرد: هرچند این مشکلات وجود دارند ولی برای توسعه نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی پنجره واحد سرمایه‌گذاری ایجاد شده که نوعی ایجاد بستر برای تسریع روند سرمایه‌گذاری اشاره و تاکید کرد: وظیفه ما در این حیطه ارزیابی گزارش‌ها و نظارت بر عملکرد کارشناسان این حیطه است تا بتوان گیر کار را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کرد وگرنه عدم اجرای مصوبات قابل قبول نیست.

افشارچی با بیان اینکه به نظر گیر کار در نرم‌افزار طراحی شده برای پنجره واحد سرمایه‌گذاری کسی است که با این نرم افزار کار می‌کند که دل به کار نمی‌دهد، افزود: باید متوجه بود که شرایط کشور طوری است که باید به دنبال سرمایه‌گذار و برآورده کردن نیازهای سرمایه‌گذار بود تا از این طریق هم سرمایه گذار و هم جامعه از این همکاری منتفع شوند.

استاندار زنجان مشخص کردن مسیر حرکت در حوزه اقتصاد را ضروری دانست و گفت: در این حیطه باید ناز سرمایه‌گذار را کشید و بستر را فراهم کرد و باید بر عملکرد کارشناسان حوزه نرم‌افزاری نظارت شود وگرنه همین نرم‌افزار تبدیل به مشکل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از نرم‌افزار در اقتصاد دولتی به عنوان ابزارهای شفافیت استفاده می‌شود، افزود: نظارت در این حیطه باید از ما به عنوان متولی دولتی مطالبه شود.

افشارچی تاکید کرد: انتظار ما از مسؤولان دستگاه‌های دولتی انجام سرمایه‌گذاری روی زمین به صورت عملی است تا مسیر پیش‌بینی شده برای حوزه اقتصاد استان محقق شود.

استاندار زنجان از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست با سرمایه‌گذاران در آینده خبر داد و گفت: برای اتفاقات مسیر سرمایه‌گذاری حساسیت دارم و هیچ کوتاهی در راه‌اندازی مجموعه‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه به سرمایه‌گذار بیش از یک تولیدکننده ثروت نگاه می‌کند، ادامه داد: از شما به عنوان سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم شما هم دست ما را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ورزش بگیرید، چراکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش و فعالیت‌های فرهنگی است و اصلاح این حوزه نیازمند تغییر نگاه سنتی فعالان اقتصادی به توسعه اجتماعی است.

همچنین ابوالفضل عباسچیان در این روز در این جلسه گزارشی از پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در استان ارائه کرد و گفت ایجاد این پنجره مزایای زیادی از جمله شفافیت و پاسخگویی به استعلامات را دربرخی داشته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان مدیریت زمان و صدور مجوزها را در کوتاه‌ترین زمان از مزایای تعریف شده برای پنجره واحد سرمایه‌گذاری عنوان و تاکید کرد: ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری موازی‌کاری در سیستم اداری و ارگان‌های دولتی کاهش داده و به حداقل می‌رساند ضمن اینکه تعداد مراجعات متقاضیان سرمایه‌گذاری به دستگاه‌های دولتی را به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-28 18:07:43

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا