Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
وزش باد شدید برخی نقاط گردوخاک در سیستان و بلوچستان - خبرگزاری برگزیده های ایران
سیستان و بلوچستان

وزش باد شدید برخی نقاط گردوخاک در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان از امروز یکشنبه ابری، دوشنبه و سه شنبه در نواحی مرکزی و غربی وزش باد شدید برخی نقاط گردوخاک از سمت جنوب غرب خواهیم داشت.

از بعدازظهر امروز یکشنبه تا سه شنبه شب ابتدا در نیمه شمالی و به تدریج در نیمه جنوبی استان بارش باران برخی نقاط رگبار و رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می شود که یکشنبه و دوشنبه شدت بارشها در شمال، مرکز و نوار غربی و دوشنبه به سه شنبه در نواحی جنوبی و سواحل است.

در ارتفاعات تفتان بارش برف رخ خواهد داد و اختلال در تردد جاده های این مناطق رخ خواهد داد، شرایط برای عملیات کوهنوردی مناسب نیست. طی این مدت آبگرفتگی معابر عمومی، سیلاب شهری، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها رخ خواهد داد.

در برخی نقاط مناطق مرکزی استان محدوده خاش، تفتان، غرب زاهدان، بزمان، دلگان و شمال ایرانشهر بارش به همراه رگبارورعدوبرق فوق سنگین برآورد می شود.

این شرایط روز سه شنبه در نیمه جنوبی استان رخ خواهد بود و علاوه بر بارش سنگین رعدوبرق و تندباد شدید موقتی نیز رخ خواهد داد و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جلوگیری از فعالیت‌های کوهنوردی، محافظت از محصولات کشاورزی و برداشت و انبار محصولات، آمادگی برای مقابله با رخداد خسارات سیل و آبگرفتگی توصیه می شود.

تا پایان هفته جاده های مواصلاتی استان مه آلود انتظار می رود. همچنین طی این مدت بویژه دوشنبه تا پنجشنبه دریا مواج بوده و خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای صیادی دور از انتظار نیست.

پنج شنبه تا بامداد جمعه با نفوذ توده هوای سرد علاوه بر کاهش دما در استان فعالیت سامانه بارشی جدید سبب رگبارورعدوبرق در استان خواهد شد و در ارتفاعات نیمه شمالی به ویژه تفتان و خاش و با احتمال در ارتفاعات جنوب استان شرایط برای بارش برف فراهم هست.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا