اخبار روز

تازه‌ترین اخبار اربعین| گمشدگان به همسفران ملحق شدند/ استقرار یک هزار نیروی امدادی در مرز مهران

تازه‌ترین اخبار اربعین| گمشدگان به همسفران ملحق شدند/ استقرار یک هزار نیروی امدادی در مرز مهران

– اخبار استانها –

غلامرضا علی‌محمدی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در مرز مهران ‌با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان ایلام در سه حوزه طی مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی به زائران خدمات‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: استقرار ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۸ دستگاه خودرو نجات و فعالیت بیش از یک هزار نیروی امدادی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان ایلام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: این جمعیت در حوزه درمان اقدام به استقرار ۵۲ تخت بستری و حضور تیم درمان و همچنین راه‌اندازی اتاق‌های سرد برای افراد گرمازده در مرز مهران کرده است.‌

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰ متر مربع سایه بان و مه پاش در مرز مهران برای رفاه حال زائران ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام تصریح کرد: ۶ دستگاه چرخ خیاطی و ۱۲ دستگاه ماشین لباسشویی  به منظور خدمات دهی به زوار جانمایی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ ویلچر جهت انتقال افراد ناتوان و کم توان برای انتقال به مراکز درمانی و… در نظر گرفته شده است.

یک میلیون و ۶۳۶ هزار تردد خودرو در محورهای ایلام ثبت شد

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه تردد این میزان خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: از این میزان تردد ۱۶۴ هزار و ۲۸۴ تردد مربوط به ورود خودروها به استان است که هشت درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی گفت: ۱۰۷ هزار و ۷۳۷ تردد خودرو نیز از استان خارج شده اند که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

۱۵۰۰ نفر از گمشدگان اربعین به همسفران خود ملحق شدند

سجاد رحمانی مدیر حج و زیارت استان ایلام اظهار داشت: بیش از یک هزار ۵۰۰ نفر از گمشدگان توسط نیروهای امداد و راهنمایی حج و زیارت از بیست و هفتم مردادماه تا کنون در مرز زرباطیه به همسفران و خانواده محترم ملحق شدند.

مدیر کل حج و زیارت استان ایلام با بیان اینکه۵۰ نفر از کارگزاران حج و زیارت به صورت شبانه روزی در سه شیفت از پل زائر تا گاراژ زرباطیه فعالیت دارند افزود:این کارگزاران از استان های معین از جمله خراسان شمالی، خراسان جنوبی، لرستان و ایلام هستند.

رحمانی افزود: با توجه به جلسه ای که با مدیر بازسازی عتبات در خصوص هر موکب، یک نفر به عنوان راهنمای گمشدگان در موکب حضور داشته باشند که این افراد جهت رفاه حال زائرین و گمشدگان با حج و زیارت همکاری خواهند داشت.

به گزارش برگزیده های ایران، مرز زرباطیه در آن سوی مرز مهران یه عنوان یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی قرار دارد.

/۱۸۰/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا