کردستان

وزیر ارشاد: تمرکززدایی از پایتخت، شعار محوری وزارت ارشاد است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ عمومی توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان باید از ظرفیت‌های فرهنگ عمومی به نحو شایسته استفاده کند.

وی تمرکززدایی از مرکز (تهران) به سایر استان‌ها را شعار محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: ستادی در وزارتخانه تشکیل شده که  به ظرفیت‌های استانی توجه ویژه‌ای دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی نیازمند توجه ویژه است اظهار کرد: در سفرهای استانی اعتباراتی به برخی بخش‌ها اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ماموریت خود توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های بزرگ در گوشه و کنار کشور دارد.

اسماعیلی بر افزایش تولیدات فرهنگی استان در راستای ارتقای شاخصه های فرهنگی و بهره گیری از مقوله فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

وی رشد و توسعه فرهنگی را مانند نهادینه شدن ورزش در جامعه دانست و گفت: همانگونه که افراد جامعه برای حفظ تندرستی خود ورزش کنند و به ارتقا سلامت خود و جامعه کمک کنند، از بعد فرهنگی نیز همه آحاد جامعه باید خود مروج فرهنگ باشند و خود به فعالیت‌های فرهنگی رو آورند و به توسعه فرهنگی جامعه کمک کنند.

اسماعیلی همچنین توسعه فرهنگی جامعه را نیازمند نگاه فرابخشی دانست و افزود: از آنجا که منابع ما محدود است اما از منابع محدود به بهترین شکل استفاده شود.

وی بر فراهم کردن بسترهای مناسب فرهنگی جهت استفاده عمومی مردم تاکید کرد و گفت: امید است در مدت چهار سال گام‌هایی در جهت ارتقای شاخصه‌های فرهنگی استان برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت به مردم و آشنایی با فرهنگ استان و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی را از اهداف خود عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا