کردستان

وزیر نیرو: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آبرسانی کردستان در اولویت قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو وارد سنندج مرکز استان کردستان شد. 

وزیر نیرو در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: تکمیل طرح‌های آبرسانی در اولویت قرار داده می‌شود و برای این مهم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی افزود: متاسفانه کردستان با طرح‌های به صورت نیمه‌تمام با تاخیر فراوان روبرو است و مهمترین دلیل سفر امروز به این استان، بررسی این طرح‌ها، تعیین اولویت و برنامه‌ریزی برای تکمیل این پروژه‌ها است.

وی مهمترین این طرح‌ها را، آبرسانی به سنندج و شهرهای دیگر استان نام برد و گفت: امروز بررسی و در انتها جمع‌بندی کرده و گزارش دقیقی از آن ارائه می‌دهیم.

به گزارش برگزیده های ایران، بازدید از پروژه‌ سد ژاوه سنندج و پروژه انتقال آب به سدهای سنگ‌سیاه و سورآل در دهگلان و نیز بازدید از سد قوچم در این شهرستان از برنامه‌های وزیر نیرو در سفر به کردستان است.

وزیر نیرو همچنین در این سفر از طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بازدید خواهد کرد، این پروژه ۲۷ کیلومتر طول دارد که عملیات آماده‌سازی ۲۱ کیلومتر آن انجام شده است.

بازدید از سد عباس‌آباد بانه یکی از دیگر برنامه‌های مهم وزیر نیرو است چرا که این سد پیش از این به صورت موقت آبگیری و از ردیف اعتباری بودجه سالانه خارج شده بود اما تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بازدید از سد چراغ ویس سقز نیز که به طور موقت آبگیری شده و مراحلی برای بهره‌برداری از آن باقی مانده و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری نیاز دارد دیگر پروژه‌ای است که مورد بازدید قرار می‌گیرد.

بازدید از سد قوچم و آبرسانی به دشت‌های قروه و دهگلان، سد امیرآباد، تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، تصفیه‌خانه های آب دیواندره و مریوان، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سنندج، ۴۰۰ کیلوولت آبیدر سنندج و شرکت در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق کردستان، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه علی‌اکبر محرابیان به استان کردستان است.

گفتنی است؛ خبرگزاری برگزیده های ایران کردستان ۱۵ آذر ماه امسال در قالب گزارش با عنوان «کم‌آبی در کمین بانه» به درخواست مردم این شهرستان به موضوع بی‌آبی بانه ورود کرد و استاندار کردستان هم هفته گذشته با هدف بررسی و رفع مشکل آب بانه به این شهرستان سفر کرد و از رفع این مشکل تا پایان اردیبهشت سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا