کردستان

وزیر نیرو فردا به کردستان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، علی‌اکبر محرابیان فردا سه‌شنبه برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب، فاضلاب و برق به کردستان سفر خواهد کرد. 

مهم‌ترین پروژه‌های که مورد بازدید وزیر نیرو قرار می‌گیرد، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بوده که تاکنون فقط ۳ کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است.

این پروژه ۲۷ کیلومتر طول دارد که عملیات آماده سازی ۲۱ کیلومتر آن انجام، ۶ کیلومتر حفاری اجرا و برای بهره‌برداری از آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بازدید از سد عباس آباد بانه از دیگر برنامه‌های مهم وزیر نیرو است و این سد پیش از این به صورت موقت آبگیری و از ردیف اعتباری بودجه سالانه خارج شده است و تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بازدید از سد چراغ ویس سقز نیز که به طور موقت آبگیری شده و مراحلی برای بهره‌برداری از آن باقی مانده و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری نیاز دارد دیگر پروژه‌ای است که مورد بازدید قرار می‌گیرد.

بازدید از سد قوچم و آبرسانی به دشت‌های قروه و دهگلان، سد امیرآباد، تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، تصفیه‌خانه های آب دیواندره و مریوان، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سنندج، ۴۰۰ کیلوولت آبیدر سنندج و شرکت در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق کردستان، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه علی‌اکبر محرابیان به استان است.

گفتنی است؛ خبرگزاری برگزیده های ایران کردستان ۱۵ آذر ماه امسال در قالب گزارش با عنوان«کم‌آبی در کمین بانه » به درخواست مردم این شهرستان به موضوع بی‌آبی بانه ورود پیدا کرد، استاندار کردستان طی هفته گذشته با هدف رفع مشکل آب بانه به این شهرستان سفر کرد و از رفع این مشکل تا پایان اردیبهشت خبر داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا