فارس

وزیر کشور: خسارات کشاورزان بر اثر سیل جبران می‌شود/ تنخواه مالی در اختیار استانداران شهرهای سیل زده قرار خواهد گرفت

به گزارش برگزیده های ایران از  لامرد، احمد وحیدی وزیر کشور ضمن تشکر وقدردانی از مسؤولین و متولیان امر ستاد بحران در شهرستان های جنوبی اظهار کرد: در سیل و بحران ها، روحیه سخت دارد که همان مشکل و مصیبتی است که بر مردم وارد می شود و یک طرف دیگر نیز زیبایی همراه با همبستگی وجود دارد که خود را فدای آسایش مردم کنند و تلاش را دوچندان که غم مردم را برطرف بکنند.

وی افزود: این یکپارچگی و همبستگی که بین مردم، و مردم ومسؤولین به وجود می آید جهت مثبت کار است که کارها به خوبی پیش می رود.

وزیر کشور بیان داشت: در مرحله اول که فروکشی آب است از معابر و مسیرها بوده و قسمت بعدی کار که بازتوانی عزیزانی که در این حادثه دچار مشکل شده اند چه بحث زیرساخت‌ها و چه بحث اشخاص است.

وحیدی اظهار کرد: خسارات وارده بر اثر سیل به کشاورزان زحمتکش به هر مقدار که دولت در توان داشته باشد جبران خواهد شد و مسئله دوم چاه های کشاورزان که پر شده است مجوز لایروبی داده شود و اگر امکان لایروبی نیست نزدیک همان چاه، چاه  دیگر حفر شود.

وی ادامه داد: ‌در کشت جدید کشاورزان باید در کنار آنان باشیم و این کشاورزان کشت خود را به خوبی انجام دهند.

وزیر کشور به بحث دام های تلف شده در این سیل اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد می‌خواهیم دراین امر کمک کنند که د  بحث جهیزیه نیز ستاد اجرای پذیرفته است که این خود یک گام مهمی است.

وی گفت: بنیاد مسکن هم فعال می شود و خانه‌های آسیب دیده را ارزیابی کنند و خسارات وارده جبران شود.

وزیر کشور شفاهی از محبی معاونت استانداری فارس خواست تا همه شهرداری ها، دهیاری ها، بسیج شوند و از تمامی امکانات و وسایل در سطح استان استفاده شود.

وحیدی افزود: اگر کمبود امکانات برای شهرداری ها در سطح استان است از پتانسیل سایر استان‌ها به کارگیری شود.

وی گفت: در مورد سدبندها که بخشی به عهده وزارت جهاد سازندگی، منابع طبیعی و… در بازه زمانبندی انجام شود و وضعیت مهمی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری روان آب‌ها با پمپ آب‌ها اگر کم است تا هر چه سریعتر تامین کنیم این مهم واجب است و لایروبی ها انجام شود و خانه‌هایی که در مسیله ها است باید فکری شود

 وی به بحث شیوع بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی کمک گرفته شود و باید به بحث بهداشت توجه جدی داشت و باید مراقبت بود.

وحیدی با اشاره به لزوم تامین اعتبار جهت پیشبرد سریع کارها تصریح کرد: تنخواه در اختیار استانداران شهرهای سیل زده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا