خوزستان

وضعیت آبی نشان مصونیت شهرها نیست/ آمارهای کرونا در خوزستان کاهشی است

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، سیدمحمد علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان ضمن بیان اینکه میزان کشندگی و سایر شاخص‌های کرونا در خوزستان کاهش یافته اظهار کرد: تعداد موارد بیماری در خوزستان طی هفته گذشته ۴۸۰ مورد اعلام شد در حالی که هفته قبل از آن ۷۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان گزارش شده بود.

وی با اشاره به تعداد موارد بستری در استان افزود: هفته گذشته ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری بودند در حالی که این آمار در ۱۴ روز گذشته ۶۹ بیمار بود، همچنین موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان از ۲۶ مورد طی ۲ هفته گذشته به ۱۴ مورد در هفته گذشته کاهش یافت. 

علوی با بیان اینکه تعداد بیماران بد حال کرونایی در استان کاهش یافته است عنوان کرد: اگرچه خوزستان در وضعیت آبی قرار دارد اما این موضوع نباید باعث تصور رفع خطر شود.

وی افزود: البته طبق قانون نمیتوان در منطقه آبی مانع بازگشایی برخی مکان‌ها از جمله تالارهای عروسی، استخرها و سالن‌های ورزشی شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شهرهایی زودتر از همه آبی شدند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند که این موضوع خطرناک است چرا که رنگ‌بندی شهرها باید بر اساس میزان آلودگی باشد و این در حالی است که برخی شهرها فاقد بیمارستان بودند و مریض‌های کرونایی آنها در بیمارستان شهرهای اطراف بستری می‌شدند.

علوی در رابطه با سویه جدید کرونا بیان کرد: او میکرون، پنجمین سویه از ویروس کرونا است که سازمان جهانی بهداشت از آن به عنوان سویه نگران‌کننده یاد می‌کند چرا که قدرت سرایت آن از سویه دلتا بیشتر است.

وی افزود: در سویه ووهان چین یک بیمار میتوانست دو یا سه نفر را مبتلا کند اما سویه دلتا تا هفت نفر را مبتلا میکرد و اکنون سویه او میکرون چند برابر دلتا خطر انتقال‌پذیری دارد و به گفته سازمان بهداشت جهانی، واکسن گریزنیز می‌باشد.

علوی با تاکید بر اینکه افرادی که در گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند استعداد بیشتری برای ابتلا به سویه جدید دارند گفت: ویروس او میکرون در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده و بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا شدند پیش از این نیز به کرونا مبتلا شده بودند.

وی افزود: افراد بالای ۱۲ سال در کشور ایران حدود ۸۰ درصد جمعیت را شامل می‌شوند بنابراین ۲۰ درصد جمعیت کشور واکسن نمی‌زنند که در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص روند واکسیناسیون در استان عنوان کرد: تعداد کل افرادی که در خوزستان واکسن تزریق کرده‌اند تا روز ۱۲ آذر، سه میلیون و ۲۵ هزار و ۱۳۶ نفر است یعنی ۶۰ درصد کل جمعیت استان یک دز و بقیه هر دو نوبت دز را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون لازم است اما کافی نیست افزود: کاهش مرگ و ابتلا فقط ناشی از واکسیناسیون نیست همچنین افزایش موارد بیماری و مرگ، تنها ناشی از ناکارآمدی واکسن نیست و در حال حاضر تمامی شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا