کردستان

وضعیت اهدای خون در کردستان مطلوب است/اهداکنندگان تمامی گروه‌های خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

محمدسعید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج وضعیت انتقال خون در استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: با این وضعیت هم نیازمند مراجعه اهداکنندگان تمام گروه‌های خونی به مراکز انتقال خون هستیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار نفر در استان به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فصل سرد سال قرار داریم و با شیوع بیماری کرونا نیز مواجه هستیم اظهار کرد: بیمارانی در بیمارستان داریم که همچنان نیازمند دریافت خون هستند.

وی افزود: بیماران تالاسمی، بیماران سرطانی و بیمارانی که اعمال جراحی دارند نیازمند پلاکت خون هستند و با مشکل جدی کم خونی مواجه می‌شوند.

به گفته وی، گلبول‌های قرمز، پلاکت و پلاسما فرآورده‌هایی هستند که از گروه‌های خونی جدا شده و به بیماران نیازمند تزریق می‌شود.

کریمیان تصریح کرد: از آنجا که بانک خون بیمارستان‌ها باید به‌روز باشند در این راستا انتقال خون نیازمند مراجعه و اهدا خون مردم است.

وی اظهار کرد: از آنجا که انسان‌ها با اهدا خون خود زندگی افراد را از خطر مرگ نجات می‌دهند اهدا خون کاری حسنه و خداپسندانه است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کردستان، اهدا خون به عنوان یک امر مستمر در زندگی مورد توجه قرار گیرد.

وی فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی  در زمینه انتقال خون در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در زمینه اهدا خون می‌توانند به ارتقا فرهنگ انتقال خون کمک کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا