سیستان و بلوچستان

وضعیت بد ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان/ به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم

سهیلا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای امسال اول آبان ماه امسال،  ۳۳۰۰۷ واحد خون اهدا شده که حدود ۸۳ درصد نیاز استان را پاسخ می دهد.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف ماهانه استان ۱۲۳۴۴ خون و فرآورده­های خونی است گفت: میزان مصرف  خون و فرآورده های خونی از ابتدای امسال ۸۶۴۰۹ کلیه  خون و فراورده ها و ۶۳۴۲۶  گلبول قرمز،  ۹۷۳۹ پلاکت،  ۱۳۲۴۴  فرآورده هایی پلاسمایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ هزار و ۷۶۳ واحد خونی مورد نیاز استان از طریق دریافت از پایگاه های معین در سطح کشور جبران می شود افزود: تعداد بیماران تالاسمی استان بالغ بر ۳۲۵۳ نفر است.

خسروی افزود: ۲۹۷۶۳  واحد خون از ابتدای سال تا کنون از شهرهای مختلف کشور از جمله سمنان، بجنورد، بیرجند تامین شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان به هیچ وجه مناسب نیست، پاسخگویی ما به درخواست بیمارستان ها خصوصاً بیماران تالاسمی به کمتر از ۶۰درصد کاهش پیدا کرده است.

این مسؤول افزود: درحال حاضر به تمام گروههای خونی نیازمندیم ولی گروه خونی منفی خصوصاً o+و منفی بیشترین وضعیت بحرانی را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصرف روزانه استان بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ واحد خون است که متوسط در روز تولید استان ۱۷۰ واحد است و کمبود مابقی از استانهای معین تامین میگردد که با توجه به شرایط کرونایی در کل کشور و کاهش ذخایر خونی امکان ارسال خون از سایر استانها نیز با چالش جدی مواجه شده است.

خسروی بیان کرد: اهدای خون یک امر ضروریست مورد توجه ویژه مردم استان قرار بگیرد زیرا هر لحظه احتمال اینکه فردی به هر علت به تزریق خون نیاز داشته باشد وجود دارد.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا