کردستان

وضعیت ۷۰ بیمار کرونایی در کردستان وخیم است/شناسایی ۱۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا

 فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار کرد: ۱۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار کرد: ۲۸۷ بیمار کرونایی در سنندج، ۳۹ بیمار در سقز، ۶۵ بیمار در مریوان، ۱۸ بیمار در قروه، ۱۵ بیمار در بیجار، ۲۳ بیمار در کامیاران، ۱۱ بیمار در دیواندره، ۶۳ بیمار در بانه، ۸ بیمار در دهگلان و ۴ بیمار کرونایی در سروآباد بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: وضعیت ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان وخیم است و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

 رضاعی از مرگ ۳ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون یک‌هزار و ۸۴۲ نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان باخته‌اند که سنندج با ۷۹۷ نفر و سروآباد با ۵ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار در این خصوص را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، ۲۹۵ نفر در سقز، ۱۴۵ نفر در قروه، ۹۸ نفر در کامیاران، ۱۳۷ نفر در بانه، ۸۹ نفر در دیواندره، ۷۲ نفر در بیجار، ۱۸۰ نفر در مریوان و ۲۴ نفر در دهگلان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران تصریح‌کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا