فارس

وقتی فرار رو به جلو، جایگزین عذرخواهی می‌شود!

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، برق از سرش پریده و حیرت زده به کارفرمای خود خیره شد!

این اتفاق چنان ناگهانی رخ داد که فرصت هر گونه واکنش را از کارگر هتل و اطرافیان گرفت. اطرافیانی که در میان ازدحام و در پوشش هواداری و شادی برای حضور اعضای تیم مورد علاقه شان، حصاری نامناسب اطراف هتل ایجاد کرده بودند.

 کارگر هتل‌چمران اما در این میان، گویی یکه خورده بود از اینکه چرا بی دلیل و بدون اینکه خطایی مرتکب شده باشد، از کارفرمای خود یعنی مدیر هتل سیلی می‌خورد! آن هم در انظار عمومی… هر چند در صورت بروز خطا از جانب کارگر نیز، حق سیلی زدن برای کارفرما محفوظ نیست.

در آن لحظه، ازدحام و هیاهو به حدی بود که کسی شاید به این موضوع آن‌طور که باید توجه نکرد اما نگاه حیرت‌زده کارگر هتل چمران، پس از حرکت تند و بی محابای کارفرمایش، چنان مخاطبان فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد که از شب گذشته تاکنون از اهالی رسانه و کنشگران اجتماعی به تحلیل این موضوع پرداخته‌اند.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب شیراز به دنبال این حادثه، اعلام کرد که در صورت شکایت، این تخلف رسیدگی می‌شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس نیز با ابراز تاسف از این حرکت ناشایست، در واکنش به این اقدام گفته این حرکت، هتک حرمت جامعه کارگری بوده و فارغ از اینکه این کارگر رضایت دهد یا خیر، موضوع باید پیگیری شود.

خبرنگار فارس طی تماس با یکی از پرسنل هتل چمران، این پاسخ را دریافته کرده است: موضوع را زیادی بزرگ کرده‌اند!

اما بشنوید از مسئولان هتل‌چمران که به جای عذرخواهی، توجیه غیرموجه و فرار رو به جلو را پیش گرفته و متنی که هیچ عقل سلیمی، پذیرای آن نیست را به‌عنوان جوابیه به برگزیده های ایران ارسال کرده است! متنی که به گونه ای عذر بدتر از گناه است.

این نخستین بار نیست که یک کارگر از کارفرمای خود رفتار ناشایست می بیند و شاید هم آخرین بار نباشد اما اینکه چنین حرکتی، در انظار عمومی اتفاق افتاده، قبح موضوع را مضاعف کرده است.

قصد شعارپردازی و حرفهای سانتی‌مانتالیسم نداریم که با بیان کلیشه‌ای “سیلی خوردن کارگر از دست سرمایه‌داری” و… طرح موضوع کنیم اما دیدن چنین حوادثی، ناخودآگاه دل را به درد می‌آورد و قلم را روی کاغذ می‌فشارد.

این نیز گذشت…! اما آنچه در این میان پایمال شده، شخصیت فردی و حق شهروندی انسانی است که بی رحمانه در انظار عموم، سیلی خورده است.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا