سیستان و بلوچستان

وقوع ۳ مخاطره جوی همراه با ۳۰ میلی متر بارش در سیستان و بلوچستان

دوست محمد کلیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت سامانه بارشی در بعدازظهر سه شنبه با رخدادهای رگبار و رعد و برق و باد شدید لحظه ای در استان ادامه یافت و سبب آبگرفتگی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه های محلی شد.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های هواشناسی و بارانسنجی استان، بیشترین بارش ها به ترتیب از ایستگاه های «راسک» با ۳۰، «مسکوتان و کشیک» ۱۸، «دارکان» ۱۲.۵، «چاهان» ۷ و قصرقند ۵.۵ میلی متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برخی ایستگاه های هواشناسی جنوب استان نظیر نیکشهر، قصرقند و راسک تندباد لحظه ای یا رعدوبرق نیز روی داده است.

کلیم خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود امروز و به صورت پراکنده پنج شنبه نیز بارش های همرفتی در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات مرکزی استان فعالیت کند.

وی افزود: با توجه به همرفتی بودن سامانه و ریزش های رگباری، احتمال سیلابی شدن موقتی رودخانه های فصلی و مسیل ها به ویژه در بعدازظهر و شب وجود دارد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا