بوشهر

«ویترین مهربانی» در بوشهر؛ نیاز داری بردار، نیاز نداری بزار

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، زمانی که در جامعه همه چیز خوب و شرایط در حال عادی سپری شدن است ارزش‌گذاری جوامع و تعیین خوب و بد بودن آن ملت کار عقلانی و علمی نیست بلکه این اتفاق باید در زمان امتحان و بلا بیفتد.

همه‌گیری ویروس کرونا امتحانی بود که به سراغ محیط‌های اجتماعی مختلف رفت تا روی اصلی آنان را نشان دهد و چه خوب آزمایشی بود! اروپای متمدن در این دوران به دزدی دریایی روی آورد و به چپاول ماسک‌های دیگر کشورها پرداخت در ایتالیا نیز کپسول‌های اکسیژن از روی افراد سالمند باز شد و به افراد جوان‌تر وصل شد.

به معنای واقعی کلمه ارزش‌های اخلاقی و انسانی جوامع اروپایی ظهور پیدا کرد و دنیا دید که این قاره آن‌قدر که از خود می‌گوید مدافع انسانیت و ‌آرمان‌های اخلاقی نیست. در انگلیس قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای غارت شد و در آمریکای مدافع حقوق بشر فروش آمار فروش اسلحه به بالاترین میزان در چند ساله اخیر رسید؛ این حقیقت و باطن جوامع غربی است. اما در سوی دیگر ایران چهل سال تحریم قرار دارد که مردم آن با مشکلات کمرشکن اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

از سوی رهبر انقلاب  پویش مواسات و همدلی ایجاد و کمک‌های مؤمنانه در کشور بنیان گذاشته می‌شود، میلیاردها تومان کمک از همین مردم در فشار اقتصادی جمع و به نیازمندان اهدا می‌گردد. مردم نجیب ایران کارگاه‌های مردمی تولید ماسک راه‌می‌اندازند و به‌صورت داوطلبانه گندزدایی کوچه‌ محلات خود را بر عهده می‌گیرند، عده‌ای دیگر نیز لباس رزم به تن کرده و دوشادوش پرستاران و کادر درمان مجاهدت می‌کنند.

حال در ادامه این کمک‌های مؤمنانه داروخانه‌ای در بوشهر در یک اقدام تحسین‌آمیز با الگو برداری از طرح دیوار مهربانی اقدام به پخش اقلامی از داروها برای نیازمندان کرده است.

اسم این کار «ویترین مهربانی» است،  روی این ویترین عنوان شده «نیاز داری بردار، نیاز نداری بزار»؛ تا از این طریق کمکی به شهروندانی که بضاعت مالی دارند شده باشد. این‌چنین کنش‌های اجتماعی در روزهای سخت و کوران حوادث نشان می‌دهد که مردم ایران در همه‌ شرایط در کنار هم قرار دارند.

مردم عزیز ایران اسلامی نشان دادند که ملتی متعهد و در مقابل ناملایمات سربلند هستند، به سخن دیگر ما بهترین ملت را داریم. زنجیره این همدلی و مواسات مردمی قطع که نشده بلکه با تسری دادن آن به حوزه‌های مختلف بزرگ و بزرگ‌تر شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا