کردستان

پرداخت ۷۱ میلیارد تومان غرامت بیمه محصولات کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمدفرید سپری در هفتمین جلسه طرح جهش تولید در کردستان، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۹۸ میلی‌متر بارندگی پاییزی در استان اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: هرچند نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داشته‌ایم  اما به دلیل اینکه بارندگی‌ها در زمان مناسب اتفاق افتاده در حال حاضر صددرصد مزارع گندم وجو استان به سطح سبز رسیده است.

وی اذعان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی جدید و اصلاح برنامه ابلاغی قبلی، سطح زیر کشت گندم در طرح جهش تولید به ۳۹۰ هزار هکتار افزایش یافته و باید همکاران شهرستان نسبت به افزایش سطح زیر کشت و شناسایی کشاورزان جدید برای حمایت آنها در طرح جهش تولید اقدام کنند.

وی تاکید کرد: جا کار نبودن کشت های پائیزه شرط اصلی و مهم قبول زارعان در طرح جهش تولید است.

سپری با بیان اینکه ۴۸۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زراعت استان در طرح جهش تولید است گفت: تا اکنون سیصد و ۵۹ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر طرح جهش تولید کشت شده است و مابقی کشت ما به صورت انتظاری و بهاره انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآورشد: ۱۱۵۰ روستا تا کنون در این طرح مشارکت کرده‌اند و   ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی طرح جهش تولید بیمه شده‌اند.

وی با تاکید بر حذف گاو آهن‌های برگردان دار در مزارع خاطر نشان کرد: باید تمام هم و غم مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها کشت مستقم محصولات زراعی در استان باشد که خوشبختانه امسال توانستیم ۱۵ هزار هکتار را در قالب طرح جهش تولید به صورت مستقیم کشت کنیم.

سپری اذعان کرد:۷۱ میلیارد تومان غرامت بیمه محصولات زراعی طرح جهش تولید به کشاورزان استان پرداخت شده و درصدد هستیم ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باقی مانده هم به حساب زارعان واریز شود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا