کردستان

پرستاران در دوران کرونا شکل سخت‌تری از دوران دفاع مقدس تجربه کردند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار سیدصادق حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران و دانشجوپرستاران نمونه بسیجی استان کردستان به مناسبت روز پرستار، رسالت پرستاران و ماموریت آنها را سنگین دانست و اظهار داشت: روز پرستار، میلاد حضرت زینب(س) است که دو کار بزرگ انجام داد، یکی پرستاری از کودکان و زخمی‌های دشت کربلا که مصیبت سنگینی بود و هم در شام واقعه تلخ کربلا را روایت کرد و نگذاشت فراموش شود.

وی افزود: پرستاران در هر زمانی وظیفه خود را بدرستی و به گونه‌های مختلف انجام داده‌اند، در دفاع مقدس در بیمارستان‌های صحرایی سنگ‌تمام گذاشتند و رزمندگان مجروح را درمان می‌کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، دوران کرونا را شکل سخت‌تر پرستاری در دفاع مقدس دانست که پرستاران جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از جان بیماران صیانت کنند.

وی یادآوری کرد: پرستاران در دفاع مقدس، نه تنها در بیمارستان‌های صحرایی بلکه در درون آمبولانس و انتقال بیماران نیز در معرض خطر تیر و ترکش بودند اما از وظیفه خود کوتاهی نکردند.

سردار حسینی ادامه داد: در شرایط کرونایی هم پرستاران و پزشکان از خودگذشتگی کردند هر چند خطر مرگ را احساس می‌کردند اما با فداکاری و تلاش مضاعف، پرستاران شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

وی عنوان کرد: تجلیل از مقام شامخ پرستار و شهدای عرصه سلامت وظیفه همه مسوولین کشور است و قدردانی از زحمات آنان کمترین کار در جبران فداکاری‌های این قشر عزیز است.

سردار حسینی اذعان داشت: پیشگیری از فوت یک بیمار، بازگشت احیای جامعه است و این مدیون پرستارانی است که در این مسیر خطیر فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این شرایط فوت پزشکان، پرستاران و کادر درمان شهادت محسوب می‌شود و این ناشی از تدبیر رهبری است و این بیانگر اهمیت و رسالت این قشر ارزشمند است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ ق

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا