Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
پرستاران سربازان خط مقدم مبارزه با کووید19 هستند/شروع به تحصیل 20 دانشجوی پرستاری در سقز - خبرگزاری برگزیده های ایران
کردستان

پرستاران سربازان خط مقدم مبارزه با کووید۱۹ هستند/شروع به تحصیل ۲۰ دانشجوی پرستاری در سقز

روناک شاهویی رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، ضمن تبریک فرارسیدن روز پرستار، اظهار کرد: در حال حاضر  ۴۵۹ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری مشغول به تحصیل و  تحت نظارت و آموزش اعضای هیئت علمی گروه پرستاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران در ایفای نقش‌های خود به عنوان مراقبت‌کننده، تصمیم گیرنده، حمایت‌کننده، آموزش‌دهنده، مدیریت و رهبری یکی از ارکان‌های مهم تیم‌های مراقبتی و درمانی هستند.

وی با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی پرستاران در بحران کرونا افزود: در این مدت همه شاهد جایگاه و نقش مهم پرستاران، عشق،  علاقه و دلسوزی این بزرگواران نسبت به بیماران بود‌ه‌ایم که در بدترین شرایط و احتمال خطر جانی دست از خدمت برنداشته‌اند و همواره در عرصه مبارزه جهانی با بیماری کشنده کووید۱۹ قرار داشته و سربازان خط مقدم مبارزه با این بحران هستند.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا بیشترین قشری که در بخش بهداشت و درمان زحمات فراوانی را متحمل شدند پرستاران بودند که خطرات ویروس کرونا را به جان خریدند تا به بیماران خدمات ارائه دهند.

شاهویی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حرفه پرستاری، جایگاه فارغ‌التحصیلان این حرفه و نیاز به خدمات این عزیزان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مفتخر است که از سال ۱۳۶۵ پذیرش و آموزش دانشجویان پرستاری را بعهده داشته است.

وی گفت: امسال با همت و تلاش مسئولین دانشگاه از طریق کنکور سراسری، تعداد ۲۰ نفر دانشجوی پرستاری برای مجتمع عالی سلامت سقز پذیرفته شدند که از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰ در آن مرکز شروع به تحصیل خواهند کرد.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در گروه پرستاری ۲۴ نفر عضو هیات علمی در مرتبه‌های دانشیاری، استادیاری، مربی و دو نفر نیز کارشناسی ارشد پرستاری مشغول به ارائه خدمت هستند.

شاهویی در ادامه این خبر گفت: فارغ‌التحصیلان پرستاری که یکی از اعضای مهم و کلیدی در تیم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی هستند دارای نقش‌های متعددی از جمله آموزشی، حمایتی، پژوهشی، مدیریتی، عملکردی، هماهنگی، نظارتی و رهبری هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموختگان پرستاری در دوره تحصیل خود برای فراگیری مهارت‌های لازم جهت ایفای این وظایف در آینده در عرصه‌های مختلف آماده می‌شوند، تشریح کرد: هدف اصلی حرفه پرستاری تأمین بهبودی و سلامت انسان‌ها است و به همین دلیل در خط مقدم نظام سلامت جامعه هستند و با مراقبت از تمامی افراد جامعه در ۳ سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا