فارس

پرسه مرگ در جاده لارستان_جهرم و مسؤولانی که در خواب هستند/ ۸ فوتی و ۱۵ مصدوم در ۲ روز

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، روزی نیست که در محور لارستان_جهرم سخن از مرگ و قربانی و صدای آژیرهای آتش نشانی، هلال احمر، آمبولانس و غیره به گوش نرسد، جاده هایی که بی امان از آنها بوی مرگ و غم به مشام می رسد و راه ورود آن به جاده فکر و خیال مسوولان مسدود است، هرچقدر که ارابه مرگ تند و تیز می تازد سرعت ایمنی جاده لاک پشت گونه پیش می رود. 

هرگاه در سطح منطقه لارستان نام از مرگ و جاده می آید بی شک تمامی ذهن ها به سمت محور لارستان_جهرم می رود و متأسفانه آنچه به ذهن می رسد همان است که در واقع روی داده است، اما معلوم نیست آمار و ارقام این تصادفات و قربانی ها باید به چه تعدادی بیشتر از این برسد، چه تعداد کودک یتیم شود، چه تعداد خانواده‌هایی شاهد پرپر شدن جوانان خود در این جاده باشند تا تلنگری برای اقدام عملی صورت بگیرد و این مرگها مسوولان را از خواب غفلت بیدار کند و دوران اعتبارات قطره چکانی پایان یابد.

بنا به اعلام اخبار جداگانه از سوی ارگان‌های خدمات‌رسان آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر شهرستان‌های لارستان و خنج، طی دو روز اخیر ۴ حادثه وحشتناک و مرگبار در محور لارستان_جهرم رقم خورده که متأسفانه ۸ فوتی و ۱۵ مصدوم به همراه داشته است.

بسیار شوربختانه آنکه در یکی از حادثه‌ها در میان فوتی‌ها ۲ کودک وجود داشته و در تصادف دیگری نیز راننده در میان شعله‌های آتش جان سپرده است.

آمارها اگر چه در حد اعداد قربانی ها و هجی کردن حروف و کلمات مرگ، حریق، قربانی، تصادف و جاده منتشر و خوانده می شود  اما در هر آمار هزاران زخم کهنه و انبوه اندوه و مصیبت هایی که دل داغ دیدگان را شرحه شرحه کرده نهفته است، مسافران این جاده ها به جای خاطرات شیرین خاطرات تلخ سفر را با خود به همراه دارند و در این محور، جاده زندگیشان بی برگشت به دنیا است و سفرنامه آخرتشان امضا می شود.

 شاید عادی سازی مرگهای کرونایی سبب شده است که دیگر هیچ مرگی به چشم نیاید و مسوولان با گفتن سانحه، تصادف، نبود بودجه، قول پیگیری و تلاش های مضاعف از کنار آن عبور کنند و وعده های چندین ساله دهند، اما جان های ارزان اشرف مخلوقات به راحتی قربانی وعده ها و بسترهای نامناسب راه و جاده می شود.

 بی‌گمان نام تصادف گذاشتن بر این انبوه سوانح که در جاده های مرگ به وقوع پیوسته،‌ نامی اشتباه است چرا که به یک فقره و دو فقره و یک قربانی و دو قربانی ختم نشده است، و مسوولان نیز گریز و گزیری برای رهایی از آن نیافته اند.

 جاده با این حجم وسیع قربانی های هر روزه نیز از این خون ها به ستوه آمده است و با قربانیان خود در حال تلاش برای گوشزد کردن خطرات وسیع موجود به مسؤولان است اما مگر اثر دارد؟!

قصه پر غصه جاده مرگ و وعده های بر زمین مانده

قصه تلخ حوادث جاده‌ای در مسیر پرتردد لارستان_جهرم به شکل روزانه درآمده و این روزها بار دیگر آمار کشته‌های رانندگی در این محور به اوج خود رسیده است.

طی سالیان اخیر بارها و بارها از سوی وزرای راه، نمایندگان مجلس، مدیران راهسازی استانی و محلی بحث تعیین و تخصیص اعتبار چندین میلیاردی برای تسریع در دوبانده‌سازی محور ترانزیتی و ملی لارستان_ جهرم  مطرح شده اما این طرح همچنان در کما باقی مانده است.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا