فارس

پرواز یک پروانه/ حکایت نخستین شهیده مدافع سلامت در استان فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، میثم محمدی نویسنده شیرازی که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را به صورت حرفه ای، در عرصه نویسندگی آغاز کرد و آثاری درخشان را در قالب داستان، تاریخ شفاهی و غیره منتشر کرد که در بردارنده جوایزی از جشنواره های استانی و کشوری است.

از جمله این آثار می‌توان به  مرواریدها و تبعیدی، آبی چون خلیج فارس، شیر بازی دراز، غواص کوچولو، اینجا رودخانه ای جاری‌ است و چندین کتاب دیگر اشاره کرد.

جدیدترین اثر محمدی به نام پروانگی در وصف زندگی شهیده مریم رحیمی، ایثارگر حوزه درمان شهر شیراز است که به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت استان در این راه معرفی شد.

ثبت رشادت‌های شهدای مدافع سلامت، تکلیف بود

میثم محمدی در باب کتاب پروانگی به خبرنگار فارس در شیراز می‌گوید: این اثر روایت زندگی شهیده مریم رحیمی است که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، در ردای پرستاری و در حالی که باردار بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: کتاب پروانگی، نخستین کتاب شهدای مدافع سلامت استان فارس به تازگی توسط عصر صادق چاپ شده است.

نویسنده اثر، انگیزه نوشتن اثر را فرمان رهبر انقلاب مبنی بر ماندگار کردن رشادت مجاهدان این عرصه دانست و گفت: امروزه بزرگ ترین چالش عصر ویروس کرونا است و همین امر موجب شده تا نویسندگان به ثبت وقایع و رشادت ها روی بیاورند.

محمدی افزود: ابتدای امر با نوشتن داستانک شهیده رحیمی آغاز به کار کردم و مدتی بعد با پیشنهاد رفقای جهادی از گروه  علمدار «جمکرانی ها» و همراهی دوست مجاهدم، سید عبدالغفار حسینی مشغول نوشتن اثر شدم که به لطف خدا در بازه زمانی، سه اثر آماده چاپ شده است.

وی با بیان اینکه منبع دریافت اطلاعات برای تهیه اثر، مصاحبه با خانواده شهیده رحیمی بوده خاطرنشان کرد: خانواده شهید و مخاطبین، بازخورد خوبی نسبت به اثر داشتند و این مایه افتخار است; همراهی پدر و مادر، همسر و خواهر شهید در این مسیر ستودنی است و با لطف این عزیزان توانستیم اثری ماندگار از زندگی این شهید بزرگوار در جامعه به یادگار بگذاریم.

نویسنده جوان با عرض ارادت به مقام والا و ایثارگر شهیده رحیمی ادامه داد: در طول اپیدمی کرونا شهدایی را تقدیم میهن کردیم اما ویژگی بارز شهیده رحیمی، وضعیت خاص جسمانی ایشان در طول خدمت بود، این شهید بزرگوار حین شهادت در دوران بارداری به سر می‌برد و همین امر سبب می‌شود تا کلمات در وصف رشادت و وظیفه شناسی آن بانوی بزرگ درمانده باشند.

او همچنین با دعوت مردم برای خواندن کتاب پروانگی گفت: امیدوارم این اثر در معرفی فرهنگ ایثار، رشادت، وظیفه شناسی و زندگی شهیده رحیمی موثر باشد و قطره ای از دریای ایثار مدافعان سلامت را جلوه گر کند.

خطی از کتاب:

پرواز
_پس پروانه خانم کجا است؟
_ما پرستاری به نام پروانه نداریم.
بیمار کنار پنچره ماسکش را برداشت و گفت:« خانم رحیمی…….. ما بهش میگیم پروانه خانم.» مرخصی گرفتن؟
آخه حامله بود اما مثل پروانه دور ما می چرخید و احوال مون رو میپرسید.
همه  چشم ها به سوی پرستار جدید چرخید تا حرفی بزند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا