کردستان

پروژه‌های جدید در کردستان منطبق بر سند آمایش باشد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با دستور کار ارائه سند آمایش سرزمینی استان برگزار شد اظهار کرد: با وجود فعالیت‌های صورت گرفته در استان اما همچنان جای کار زیادی دارد که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در تغییر و تحولات مدیریت‌ها است که مسئولیت‌ها و دلسوزی‌های مسئولین به استان نشان داده می.شود افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به دلیل مسئولیت فرابخشی همواره کارهای مضاعفی انجام داده که  تمام تلاش ما بر این بوده تا تمام کارها به خوبی پیش رود.

 نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه بر اساس بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه کشور تدوین سند آمایش سرزمین چندین دهه در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بیان کرد: در این دوره سند آمایش ملی و استانی بر اساس یکسری ضرورت‌ها تهیه و تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تدوین این سند از نظر نخبگان نیز استفاده شده است، اظهار داشت: توسعه در پشت درهای بسته مدیران اتفاق نمی‌افتد بلکه همه  مدیران و دستگاها باید در تدوین برنامه‌های و تحقق توسعه استان نقش داشته باشند.

نصراللهی‌زاده با تاکید بر اینکه رویکرد ما باید موضوعی و موضعی باشد، گفت: سند توسعه استان یک سند بالادستی و چشم‌انداز گونه است که به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی فرصت یک ساله داده می‌شود تا مشکلات را بررسی و رفع نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با عنوان اینکه سند آمایش سند عالی و فرابخشی است افزود: برای ۱۰ شهرستان استان کردستان سندهای راهبردی تعریف شده که ‌تخصص‌ها و ظرفیت‌های اکولوژیک هر شهرستان در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشور دیگر تحمل رفتارهای غیرعلمی را ندارد بیان کرد: امروز در کشور افراد بدون اطلاعات و آگاهی های لازم دیگر نمی توانند اقدام به اجرای پروژه یا کار بزرگی بکنند.

نصراللهی‌زاده عنوان کرد: سند آمایش مبنای کار و فعالیت‌های استان قرار می‌گیرد و لایحه بودجه بر اساسا مقتضیات سند آمایش سرزمین تنظیم می‌شود.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی مکلف به رعایت سند آمایش سرزمین هستند و اجرای هر پروژه جدید در استان باید منطبق با این سند باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان  از تدوین ۶ برنامه توسعه‌ای در استان خبر داد و گفت: این ۶ برنامه شامل توسعه بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، تجارت و بازرگانی، اشتغال و امور زیربنایی است.

وی به تدوین یک سند دیگر تحت عنوان توسعه اشتغال و اقتصاد روستایی اشاره کرد و افزود: امید است تا این سند و ۶ برنامه توسعه‌ای در استان تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و در شورای برنامه‌ریزی به تصویب برسد.

نصراللهی‌زاده اظهار داشت: هر ساله  برنامه توسعه اشتغال و اقتصاد روستایی در  ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار اجرا می‌شود که سهم استان کردستان ۸۳۵ روستا است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در پایان اظهار داشت: متولی اجرای برنامه توسعه اشتغال و اقتصاد روستایی در استان دانشگاه کردستان است که سند مصداقی به روز و جدید برای روستاهای استان است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا