اجتماعی

پرچالش ترین ماموریت شورا و شهرداری چیست؟

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهاداشت: به عنوان رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران برای دستیابی به چند هدف و ایده، طرح یک چالش یک راه حل را شروع کردم و اولین جلسه آن از منطقه ۴ شروع شده است و معتقدم پرچالش ترین و پر مسئله ترین ماموریت شورا و شهرداری موضوع شهرسازی است.

وی افزود: از گذشته همیشه در این مورد تصمیماتی از بالا به پایین گرفته شده که فاصله چندانی با مشکلات کف جامعه داشته است. این شکاف تاریخی فقط با اصلاح فرایند تعیین اولویت ها و راه حل ها و از پایین به بالا مقرر کردن آنها قابل حل است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تصمیم گرفتم پیرو همین موضوع با کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی که در صف مقدم با مردم در ارتباط هستند جلسات ویژه گذاشته و از قبل این مسیر اولویت های اصلی و کلان شهرسازی تهران را به سمت حل مشکلات ببریم.

شربیانی به هوشمندسازی مطلوب و بهینه سامانه‌های شهرسازی اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی بخشنامه های شهرسازی و معماری در زمینه ضوابط و مقررات، برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل تازه وارد به این حوزه، بخشنامه های شفاف و قابل درک و فهم برای همه از جمله مباحث مورد توجه است.

وی گفت: تلاش برای رونق نوسازی بافت فرسوده و ساخت و ساز های شهری و تسهیل در صدور پروانه املاک واقع در بافت فرسوده، شفاف سازی مصوبات مرتبط با حدود و اختیارات کمیسیون های داخلی و شوراهای معماری مناطق و رصد و پایش آنها، پیگیری عقد تفاهم نامه با دستگاه قضا جهت اخذ حکم قضایی در برخورد با جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در جهت صیانت از حقوق شهر و شهرداری و بخصوص پرسنل خدوم شهرسازی نواحی از دیگر نکات مورد توجه است.

عضو شورای شهر تهران  بیان داشت: زمان برگزاری جلسات کمیته های نما در مناطق هرهفته یکبار بوده که این زمان کم است و پیشنهاد شد اعضای کمیته نما از بین پرسنل شهرسازی و معماری مناطق انتخاب شود و تلاش در جهت کاهش زمان رسیدگی و افزایش رضایتمندی شهروندان صورت گیرد. 

شربیانی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه های قدیمی با کیفیت مطلوب و مورد نیاز واحد کسب و پیشه و پیاده سازی آن در سامانه شهرسازی در جهت رسیدگی مناسب به درخواست های شهروندان و جلوگیری از استعلامات دستی و موردی، موضوعات مرتبط با پیام های شهروندان در سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و ایجاد سازوکار مناسب و رسیدگی به درخواست های شهروندان با کیفی سازی نحوه پاسخگویی و اصلاح فرآیند ارسال به کمیسیون های اجرایی ماده ۱۰۰ مورد توجه خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران گفت: درخواست ثبت درج زمان اعتبار پاسخگویی استعلامات از دستگاههای اجرایی اعم از آب، برق، گاز، مخابرات، مترو، میراث فرهنگی، محدوده های امنیتی و.. همچنین باید فرایند جهت صدور مجوز های تعمیرات غیراساسی اعم از مسکونی ناپایدار، تجاری و اداری و صنعتی و.. و سازوکار کمیسیون رفع خطر در نواحی بازنگری و تعیین شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا