Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
پنج ویژگی شهید سلیمانی از دیدگاه نماینده ولی فقیه در کردستان - خبرگزاری برگزیده های ایران
کردستان

پنج ویژگی شهید سلیمانی از دیدگاه نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و زنگ مقاومت در سنندج اظهار کرد: صحبت راجب شهید سلیمانی و سایر شهدا سر ارزش‌هاست.

وی با طرح این سوال که ارزش چیست و ارزش هر شخصیت و انسانی چیست، گفت: امام حسین(ع) پنج چیز را ارزش می‌دانست و فرموده اگر کسی از آن پنج چیز را نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: ممکن است انسان‌هایی زیبا و یا قهرمان باشند ولی چون این پنج ویژگی را نداشته‌اند نام و نشانی از آنها باقی نمانده است.

وی عقل در انتخاب درست را یکی از ارزش‌های مهم دانست و گفت: دین از دیگر ارزش‌های مهمی است و احترام گذاشتن به ادیان امری ضروری است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: دین از ارزش‌هایی است که اگر کسی نداشته باشد یعنی هیچ چیزی ندارد از این رو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادب و خوش‌اخلاقی را از دیگر شاخصه‌های ارزشی بیان کرد و گفت: حریت و آزادگی و زیر بلیت و تحت فرمان نبودن از دیگر ارزش‌های مهم انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: خوش‌اخلاقی به این نیست که انسان لودگی کند و امروز بیش از هر زمانی به داشتن این پنج ارزش در وجود انسان‌ها نیاز هست.

وی تصریح کرد: بصیرت یعنی نگاه به ارزش‌ها و حاج قاسم سلیمانی با این شاخصه به این جایگاه رسیدند.

پورذهبی اذعان کرد: باید ببینیم چه مولفه‌هایی وجود دارد که شهید سلیمانی را به یک انسان شاخص تبدیل کرد که در تقویت این مولفه‌ها در وجود خود تلاش کنیم.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر زحمات شهید سلیمانی نبود و داعش را در سوریه و عراق سرکوب نمی‌کرد چه بسا مجبور بودیم در داخل کشور با آنها کنیم.

وی افزود: درس عقلانیت و ایثار و از خودگذشتگی را باید در مکتب پرافتخار این شهید فرابگیریم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از چند خانواده شهید با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا