کردستان

پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، دبیر سی و دومین جشنواره استانی تئاتر کردستان از برگزاری این جشنواره تئاتر از ۲۷ لغایت ۳۰ آبان ماه جاری در سنندج خبر داد.

فاتح بادپروا در جمع خبرنگاران رسانه‌ها خبری استان اظهار کرد: تاکنون ۲۵ گروه نمایش برای این جشنواره اعلام فراخوان کرده‌اند که ۲۱ گروه در مرحله بازبینی قرار گرفت و ۱۱ اثر به جشنواره راه پیدا کرد.

به گفته وی، هشت اثر هنری در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند و امسال جشنواره استانی به بهترین شکل اجرا خواهد شد.

وی آماده کردن این فستیوال را مرهون حمایت.ها و همدلی و همکاری هنرمندان، حوزه هنری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه کردستان دانست.

به گفته بادپروا، تلویزیون تئاتر ایران اجرای نمایش  به صورت آنلاین برای  تمام کشورها پخش می‌کند.

وی اظهار کرد: در حوزه تئاتر کردستان هنرمندان بزرگی پرورش یافته اند و این مایه افتخار ماست.

وی افزود: جشنواره طنز و منطقه.ای، جشنواره تئاتر کردی از جشنواره.های هنری ارزشمند این استان است که جشنواره تئاتر و هنرنمایش فاخرترین آنهاست.

به گفته بادپروا، تا پایان سال جاری نیز باید اعتبارات  به پلاتو سقز و مریوان اختصاص یابد.

تقویت فرهنگ اولویت شهرداری سنندج است

شهردار سنندج نیز در این نشست گفت: تقویت فعالیت.های فرهنگی  در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

سیدانور رشیدی افزود: گرچه دغدغه شهرداری و شورای شهر حل مشکلات شهری، عمران، آبادانی ، رفع مشکلات محیط زیستی و توسعه و رفاه و آسایش در شهر است، اما اولویت تمام فعالیت های شورا توجه به تقویت فرهنگی استان است.

وی تاکید کرد: گرچه  شهرداری بدهی های زبادی دارد و با مشکلات عدیده ای مواجه است اما از برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری حمایت خواهد کرد.

رشیدی با بیان اینکه کردستان در شرایط بحرانی اقتصادی و شیوع کرونا با مشکلات زیادی مواجه است و نیازمند توسعه است افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی کردستان از حیث موسیقی، هنر و دیانت و فرهنگ ثروتمند است.

وی تمام دنیا و کاینات را به مثابه تئاتر دانست و گفت: هر فردی با زندگی و حیات خود در این کره خاکی بازیگر و نقش آفرین است.

شهردار سنندج هنر تئاتر را یکی از هنرهای تاثیرگذار دانست و افزود: کردستان در حوزه تئاتر حرف برای گفتن دارد و هنرمندان زیادی دارد که باید حمایت و تشویق شوند.

یکی از هنرمندان نیز خواستار فعالیت های خبرنگاران به صورت تخصصی در عرصه هنر شد .
شهرام رستمی انتقاد در حوزه فرهنگ و هنر را ضروری برشمرد و گفت: علیرغم اینکه کردستان بالاترین تحصیلکرده را در رشته تئاتر دارد اما فرهنگسرا ندارد.
وی اظهارکرد: برگزاری جشنواره های تئاتر به نهادینه شدن فرهنگ تئاتر در استان کمک می‌کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا