کردستان

پیامبراکرم(ص) نمونه الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها است

پیامبراکرم(ص) نمونه الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در جشن مولودی پیامبر اعظم حضرت محمد المصطفی(ص) و گرامیداشت هفته وحدت در روستای کانی‌کن از توابع بخش شهرستان بیجار اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) در میان مسلمانان جهان بسیار عزیز و دوست داشتنی هستند و برگزاری جشن ماه مولود به این دلیل است که از رفتار و منش این بزرگوار الگو بگیریم.

وی سه ویژگی پیامبراکرم(ص) را مردم دار، دوست دار مردم و اخوت و برادری عنوان کرد و افزود: پیامبر اعظم(ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَهٌ لِلعَالَمین»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان ها در تمام دوران ها بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، تصریح کرد: آن حضرت به عنوان بهترین و کامل ترین اسوه راستین بشریت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بودند و در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دل های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، به اخوت و برادری میان اهل شیعه و سنت پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول مسئولیتم در استان کردستان بیش از ۳۰۰ سفر به روستاهای استان داشته ام که به فضل الهی اختلاف سلیقه در میان اهل شیعه و سنی بسیار کم دیده ام.

پیامبراکرم(ص) نمونه الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها است

قرآن کریم محور وحدت است

ماموستا جمال جعفری، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار گفت: اطاعت از فرمایشات رسول الله، برپای نماز و ذکات و احترام به پدر و مادر لازم و ملزوم است که هر مسلمان دین دار آنها را انجام دهد.

وی قرآن کریم را محور وحدت عنوان کرد و افزود: قرآن کریم اگر از یک طرف دعوت به وحدت و اتحاد بین مسلمانان کرده، از طرفی دیگر محور وحدت را نیز مشخص کرده است لذا اهل شیعه و اهل سنی قرآن را قبول و به آن ایمان دارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار، بیان کرد: در دوران پیامبر اکرم(ص)، یهود انبیا الهی را مانع رسیدن اهداف خود می دانستند و با راه انداختن جنگ و کشتن مسلمانان در صدد نابودی دین مبین اسلام می شدند و اکنون نیز دشمن با هر روشی به دنبال جنگ و کشتار میان مسلمانان است.

ماموستا جعفری، به معنای صلوات فرستادن خداوند بر پیامبر(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان دستور می‌دهد که به پیامبر درود و سلام بفرستند: « إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا; خداوند و فرشتگان بر پیامبر درود می‌فرستند ای کسانی که ایمان آورده‌اید بر او درود بفرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید » (احزاب , آیه ۵۶)

پیامبراکرم(ص) نمونه الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها است

ناتوانی انسان از شکر نعمت های الهی

حجت الاسلام خورشیدی، امام جمعه شهرستان بیجار گفت: خداوند در سوره نحل می فرماید: و اگر بخواهید نعمت‌های خدا را شماره کنید(نعمت های ظاهری، معنوی، دنیای و اخروی) قادر بر احصای آن نیستید، چراکه سر تا پای وجود ما غرق نعمت های او است.

وی بالاترین خدمات نظام را امنیت در کشور عنوان کرد و افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی در روستاهای شهرستان بیجار خدمات ارزنده ای انجام شده که به لطف خداوند امنیت در این استان حاکم است و مردم قدر شناس این نظام هستند.

امام جمعه شهرستان بیجار، به جنگ میان فلسطین و رژیم اسرائیل اشاره و اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری این جبهه مقاومت سیلی محکمی به یهود زده و من بعد سیلی محکم تری به گوش یهودیان خواهد زد.

حجت الاسلام خورشیدی به ضرورت وحدت پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمنان از قرآن و مساجد ما می ترستند و در این راستا به دنبال پاره کردن قرآن کریم و توهین به آن هستند چرا که از اتحاد و وحدت مسلمانان گریز دارند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم بهترین الگو از نظر قرآن کریم است، عنوان کرد: قرآن کریم به مسلمانان سفارش کرده که از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیرید و به دنبال وحدت باشیم.

جشن گرفتن برای رسول الله (ص) سر تا پا خیر و برکت است

ماموستا سید عزیز روانگرد امام جماعت روستای کانی کن گفت: برگزاری جشن ماه مولود که جشن بیعت بر پیامبراکرم(ص) بوده خاری بر چشم دشمنان اسلام است که نمی توانند این اخوت و برادری را ببینند.

وی افزود: جشن گرفتن برای رسول الله (ص) سر تا پا خیر و برکت است و به واسطه خدا این امر مهم در تمام روستاها و شهرهای استان کردستان انجام می‌شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا