Categories: کردستان

پیامبراکرم(ص) نمونه الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها است

پیامبراکرم(ص) نمونه الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در جشن مولودی پیامبر اعظم حضرت محمد المصطفی(ص) و گرامیداشت هفته وحدت در روستای کانی‌کن از توابع بخش شهرستان بیجار اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) در میان مسلمانان جهان بسیار عزیز و دوست داشتنی هستند و برگزاری جشن ماه مولود به این دلیل است که از رفتار و منش این بزرگوار الگو بگیریم.

وی سه ویژگی پیامبراکرم(ص) را مردم دار، دوست دار مردم و اخوت و برادری عنوان کرد و افزود: پیامبر اعظم(ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَهٌ لِلعَالَمین»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان ها در تمام دوران ها بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، تصریح کرد: آن حضرت به عنوان بهترین و کامل ترین اسوه راستین بشریت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بودند و در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دل های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، به اخوت و برادری میان اهل شیعه و سنت پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول مسئولیتم در استان کردستان بیش از ۳۰۰ سفر به روستاهای استان داشته ام که به فضل الهی اختلاف سلیقه در میان اهل شیعه و سنی بسیار کم دیده ام.

قرآن کریم محور وحدت است

ماموستا جمال جعفری، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار گفت: اطاعت از فرمایشات رسول الله، برپای نماز و ذکات و احترام به پدر و مادر لازم و ملزوم است که هر مسلمان دین دار آنها را انجام دهد.

وی قرآن کریم را محور وحدت عنوان کرد و افزود: قرآن کریم اگر از یک طرف دعوت به وحدت و اتحاد بین مسلمانان کرده، از طرفی دیگر محور وحدت را نیز مشخص کرده است لذا اهل شیعه و اهل سنی قرآن را قبول و به آن ایمان دارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار، بیان کرد: در دوران پیامبر اکرم(ص)، یهود انبیا الهی را مانع رسیدن اهداف خود می دانستند و با راه انداختن جنگ و کشتن مسلمانان در صدد نابودی دین مبین اسلام می شدند و اکنون نیز دشمن با هر روشی به دنبال جنگ و کشتار میان مسلمانان است.

ماموستا جعفری، به معنای صلوات فرستادن خداوند بر پیامبر(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان دستور می‌دهد که به پیامبر درود و سلام بفرستند: « إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا; خداوند و فرشتگان بر پیامبر درود می‌فرستند ای کسانی که ایمان آورده‌اید بر او درود بفرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید » (احزاب , آیه ۵۶)

ناتوانی انسان از شکر نعمت های الهی

حجت الاسلام خورشیدی، امام جمعه شهرستان بیجار گفت: خداوند در سوره نحل می فرماید: و اگر بخواهید نعمت‌های خدا را شماره کنید(نعمت های ظاهری، معنوی، دنیای و اخروی) قادر بر احصای آن نیستید، چراکه سر تا پای وجود ما غرق نعمت های او است.

وی بالاترین خدمات نظام را امنیت در کشور عنوان کرد و افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی در روستاهای شهرستان بیجار خدمات ارزنده ای انجام شده که به لطف خداوند امنیت در این استان حاکم است و مردم قدر شناس این نظام هستند.

امام جمعه شهرستان بیجار، به جنگ میان فلسطین و رژیم اسرائیل اشاره و اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری این جبهه مقاومت سیلی محکمی به یهود زده و من بعد سیلی محکم تری به گوش یهودیان خواهد زد.

حجت الاسلام خورشیدی به ضرورت وحدت پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمنان از قرآن و مساجد ما می ترستند و در این راستا به دنبال پاره کردن قرآن کریم و توهین به آن هستند چرا که از اتحاد و وحدت مسلمانان گریز دارند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم بهترین الگو از نظر قرآن کریم است، عنوان کرد: قرآن کریم به مسلمانان سفارش کرده که از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیرید و به دنبال وحدت باشیم.

جشن گرفتن برای رسول الله (ص) سر تا پا خیر و برکت است

ماموستا سید عزیز روانگرد امام جماعت روستای کانی کن گفت: برگزاری جشن ماه مولود که جشن بیعت بر پیامبراکرم(ص) بوده خاری بر چشم دشمنان اسلام است که نمی توانند این اخوت و برادری را ببینند.

وی افزود: جشن گرفتن برای رسول الله (ص) سر تا پا خیر و برکت است و به واسطه خدا این امر مهم در تمام روستاها و شهرهای استان کردستان انجام می‌شود.

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

ایرانی‌ها جزو ۱۰ رتبه اول از نظر داشتن تجربه عاطفی منفی هستند

یک جامعه‌شناس می‌گوید: موسسه لگاتوم (Legatum Prosperity Index) براساس ۱۲ شاخص میزان کامیابی ملت‌ها را…

15 ساعت ago

جزئیاتی از یک قتل خانوادگی در این شهرستان/ قتل ۵ نفر از اعضای خانواده با سلاح سرد

در یک حادثه، اعضای یک خانواده شامل زن، شوهر و سه فرزند خانواده، در سیرجان…

15 ساعت ago

آخرین فرصت برای متقاضیانی که موفق به ثبت‌نام در کنکور سراسری نشدند

طبق اعلام سازمان سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور، داوطلبانی که تا تاریخ تعیین‌‎شده (۳۰…

15 ساعت ago

صادق زیباکلام باز هم مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های محمدرضا سعدی مدیرمسئول…

15 ساعت ago

رانش زمین در این کشور فقیر و روستایی؛ بیش از ۲۰۰۰ نفر مدفون شدند

مرکز ملی بلایای طبیعی پاپوآ گینه نو امروز (دوشنبه) اعلام کرد شمار افرادی که بر…

15 ساعت ago

مردی که یک کیلو حشیش را قورت داده بود، دستگیر شد

سرپرست فرماندهی انتظامی رباط کریم از نجات جان مردی خبر داد که حین دستگیری بیش…

15 ساعت ago