لرستان

پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه های پمپاژ در دست ساخت شرکت آب منطقه ای لرستان

پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه های پمپاژ در دست ساخت شرکت آب منطقه ای لرستان

به گزارش برگزیده لرستان،داریوش حسن نژاد در این باره گفت : بخش زیادی از آب مورد نیاز در شبکه های آبیاری و زهکشی با پمپاژ آب از رودخانه یا کانال آب تامین می شود. بنابراین، ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی نقش مهمی در انتقال و توزیع آب دارند. به همین منظور و در راستای تحقق چشم انداز آبی کشور و استفاده بهینه از منابع آبی موجود، ۸ ایستگاه پمپاژ آبیاری به منظورآبگیری از منبع تامین آب و انتقال آب کانال به تراز بالاتر در مرحله ساخت قرار دارند و با تکمیل آنها ۸۰۸۰ هکتار زمین کشاورزی، آبی می شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: از جمله این ایستگاه ها، ایستگاه پمپاژ فیض آباد الشتر با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در سطح ۲۷۰۰ هکتار اجرایی شده است. همچنین ایستگاه پمپاژ اسماعیل آباد نور آباد با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی از پروژه های در دست اقدام شرکت می باشد که برای ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی اجرا خواهد شد.

حسن نژاد ادامه داد: ایستگاه های پمپاژ نیله با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی، کلکله و محمود آباد ، چم مهر و جایدر پلدختر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ایستگاه های پمپاژهای واشیان و گرخوشاب از دیگر پروژه های فعال شرکت هستند که با تامین به موقع اعتبار به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این ایستگاه های پمپاژ، مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که در صورت تامین اعتبار و تکمیل پروژه ها، امکان اشتغال برای۴۰۶۵ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا