فارس

پیشگیری از بحران با به روز رسانی شبکه توزیع برق میسر می‌شود

 به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، همزمان با فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، رزمایش سراسری کنترل آماده بکاری مولدهای برق اضطراری در سال ۱۴۰۰ با شعار «پدافندغیرعامل، ایران پایدار» در مراکز انتخاب شده از سوی شرکت توانیر در مدیریت های برق شهرستان های تابعه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با موفقیت انجام شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: این مانور به منظور بررسی آماده به کار بودن مولد‌های برق اضطراری سازمان‌های حیاتی، حساس و مهم همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با رمز ”یا امام رضا (ع)» توسط سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از مرکز پایش شرکت توانیر به صورت ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانسی آغاز و برق مراکز معرفی شده، قطع و مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند.

حمیدرضا جلایر افزود: طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط سطح بندی وزارت نیرو، همه مراکز ارائه دهنده خدمات حیاتی، حساس و مهم در استان شناسایی و بر اساس اعلام شرکت توانیر، برق مراکز منتخب با اطلاع قبلی به صورت همزمان قطع و وضعیت آمادگی مولدها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در جریان این مانور، وضعیت آماده به کاری مولدهای اضطراری برق تعدادی از مراکز در استان مورد بررسی و نحوه کارکرد این مولدها در زمان خاموشی های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، بحران های احتمالی همچنین نحوه پاسخگویی و مقابله با بحران مورد ارزیابی و تمرین قرار گرفت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، اهداف رزمایش را تعیین نقاط قوت و قابل بهبود تیم های عملیاتی، ارتقای سطح آگاهی مراکز حساس و مهم با شرایط اضطراری ناشی از حوادث غیرمترقبه، تمرین و آمادگی نیروهای کمک کننده در بحران ها و چگونگی عملکرد آنها عنوان کرد.

جلایر خاطرنشان کرد: در این رزمایش، تمامی مولدها به موقع وارد مدار شدند که این امر، نشانگر آماده به کار بودن همه مولدهای مراکز حساس مورد نظر و واکنش سریع و با موفقیت اپراتورها و مسئولین ذیربط در مراکز حساس و مهم و همکاران ما در سطح استان است تا اگر موردی رخ داد، در سریعترین زمان ممکن بتوانند وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند.

وی تاکید کرد: مراکز حساس باید آمادگی داشته باشند تا در صورت بروز حوادث احتمالی و قطع برق، از مولد های اضطراری استفاده نمایند تا اختلالی در خدمت رسانی آنها ایجاد نشود و بی تردید انجام چنین مانورهایی درپیشگیری وکاهش خسارات ناشی از وقوع حوادث و تهدیدات احتمالی تاثیر بسزایی در سطح استان و کشور خواهد داشت.

در بخش دیگری از این مانور، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز با اشاره به اینکه مدیریت بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است، اظهار کرد: به‌ روز کردن و انجام اصلاحات شبکه‌های توزیع برق یکی از امور پیشگیری از بحران، در شرکت های توزیع برق است که به عنوان یک اصل مهم به آن پرداخته می‌شود.

بهمن قدیری بیان کرد: اجرای صحیح مانورها می‌تواند نمایشی از قدرت کنترل بحران مدیران و کارکنان بخش توزیع برق و باعث آرامش و اطمینان ذی نفعان باشد.

لازم به ذکر است، این رزمایش با حضور مدیرعامل، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ، دبیر و سایر اعضای کمیته بحران و پدافند غیرعامل شرکت در مرکز کنترل و راهبری شرکت توزیع نیروی برق استان از طریق ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانسی با مدیریت های برق شهرستان های منتخب و اخذ گزارش از رئیس و اعضای کمیته فرعی بحران و پدافند غیرعامل در مدیریت های مذکور، مورد رصد و ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا