فارس

«پیک کتاب» و «میز مرجع مجازی» خدمات جدید کتابخانه‌های عمومی فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، روح الله منوچهری در هشتمین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به برگزاری مطلوب هفته کتاب در استان گفت: با همکاری کتابداران امسال بیش از ۱۱۰۰ برنامه در استان در طول هفته کتاب برگزار شد که از این میان ۴۸ نشست مربوط به نقد و رونمایی از کتاب به ویژه آثار نویسندگان استانی بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بیان اینکه جشنواره کتابخوانی تا پایان آذرماه تمدید شده گفت: تاکنون استقبال مردم فارس از این جشنواره همچون سال‌های گذشته مطلوب بوده است؛ هرچند لازم است در مدت زمان باقی مانده از جشنواره از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب مردم به این رویداد مهم فرهنگی کشور استفاده شود.

وی تصریح کرد: پیک کتاب و میز مرجع مجازی دو خدمت جدید کتابخانه‌های عمومی و مورد نیاز مردم است، اما آنگونه که شایسته است به مخاطب شناسانده نشده است که باید در این خصوص تلاش بیشتری صورت گیرد.

منوچهری همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد کتابخانه‌های سیار در منطق روستایی در استان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌ها عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی که سازمانی کاملا فرهنگی و خدمت رسان است، از ماه گذشته همایشی با عنوان «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ ایده ها، الگو‌ها و تجربه ها» با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌ها برگزار شده که دبیرخانه و میزبانی این رویداد را شهر شیراز برعهده دارد. هدف این همایش هم طراحی خدمت جدید و هم توسعه خدمات پیشین کتابخانه هاست.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا