سیستان و بلوچستان

پیگیری حقابه هیرمند جزو اولویت‌های مجلس و دولت مستقر است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، فداحسین مالکی در نشست پرسش و پاسخ با مطالبه گران شهرستان زاهدان که به همت مجمع استانی مطالبه گران برگزار شد اظهار داشت: مسیر و حرکت مطالبه گران در سیستان وبلوچستان باید به گونه ای باشد که ضمن شفاف سازی امور، به دنبال تغییر و اصلاح رویه های غلط در استان پیش بروند. 

وی افزود: یکی از اولویت های کاری مطالبه‌گران باید شناسایی و احصاء مشکلات و موانع سدراه خدمت رسانی به مردم باشد و این موارد و کم کاری ها و ترک فعل مدیران را به مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس اطلاع دهند تا ما از مجاری قانونی موجود جلوی تضییع حقوق شهروندان را بگیریم که در نهایت خروجی همه این کارها به نفع مردم و افزایش آرامش آنها ختم شود. 

به‌گفته مالکی؛ پیگیری حقابه هیرمند جزو اولویت های مجلس و دولت مستقر است و در سفر اخیر هیات بلند پایه ایرانی که به افغانستان داشتند نیز به طور جد مطرح شد و طالبان هم قول همکاری لازم و تحویل حقابه طبق توافق را داده اند اما آنچه آنها مطرح کرده اند این است که وضعیت ذخایر آبی این کشور نیز مساعد نیست و با خشکسالی مواجه هستند. 

وی اظهار داشت: البته که این موضوع به توافق طرفین نرسید و مقرر شده است تا هیاتی مشترک از ایران و طالبان وضعیت آبی این کشور را از نزدیک مشاهده کنند تا پس از آن تصمیمات نهایی گرفته شود که امیدواریم خبرهای خوبی برای منطقه به ارمغان بیاورد. 

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: مغفول ماندن ظرفیت های موجود یکی از دلایل عقب افتادگی است و معتقدیم که توسعه سیستان وبلوچستان باید بر اساس توان و تکیه به دارایی های موجود در داخل باشد و نباید تنها نگاه مان به بودجه و اعتبار دولتی خشک شود. 

وی ادامه داد: دلیل دیگری که توسعه سیستان وبلوچستان را کند کرده ضعف مفرط و مشهود زیرساخت های استان است که به دفعات مختلف نیز به مسئولان ارشد دولتی گوشزد شده که اگر این زیرساخت ها در ابعاد مختلف تقویت شود پیشرفت استان شتاب چشمگیری خواهد گرفت. 

مالکی با اشاره به نارضایتی های مردم از خدمات رسانی های شهری و عدم پاسخگویی مسئولان گفت: متاسفانه کتمان، سرپوش گذاشتن و ملاحظه کاری در برخی دستگاه های اجرایی نهادینه شده که حل این رویه غلط عزم و اراده مطالبه گران و مردم استان را میطلبد چرا که بسیاری از مواردی که تا کنون برطرف شده نتیجه گزارشات مردم و مطالبه گران دلسوز و متعهد استان بوده است که باید ادامه دار باشد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا