بوشهر

چنبره ۲۰ ساله برخی پزشکان بر منازل علوم پزشکی بوشهر/ بی خیال قانون!

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، همواره یکی از دردسرهای مهم نهادهای دولتی بعد از تغییر مدیران و کارکنان، عدم تخلیه و تحویل منازل سازمانی توسط افراد بوده است.

در استان بوشهر نیز مدیر، معاون و کارکنان دولتی هستند که با وجود نامه‌هایی مبنی بر تخلیه منازل سازمانی و بیمارستانی، بدون توجه به قانون و با عناوین مختلف و رایزنی با رؤسای دانشگاه هنوز در خانه سازمانی سکونت دارند و حاضر به تخلیه نیستند.

مهلت استفاده از منازل سازمانی چقدر است؟

این در حالی است که بر اساس ضوابط مربوط به استفاده از خانه‌های سازمانی و پانسیون‌های دانشگاه علوم پزشکی مصوب سال ۸۵، مدت استفاده از از این منازل دانشگاه سه سال است و با موافقت ریاست دانشگاه حداکثر تا دو سال دیگر قابل تمدید است.

بر اساس نامه دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۵، هر فرد در طول دوره خدمتی تنها مجاز به یک دوره استفاده از این منازل سازمانی می‌باشد. ” کارکنان به مدت سه سال، مدیران پایه می‌توانند به مدت چهار سال، مدیران میانی و اعضای هیات علمی هم تا سقف پنج سال در منازل سازمانی سکونت داشته باشند.”

۲۰ سال سکونت در خانه سازمانی!

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد، این قانون در برخی از موارد نه تنها رعایت نشده، بلکه بسیاری از کارکنان بهداشت و درمان در استان بوشهر حدود ۲۰ سال در این منازل سکونت دارند و حاضر به تخلیه نیستند.

یکی از این نهادها بیمارستان دولتی شهدای خلیج فارس بوشهر است که به عنوان بزرگترین بیمارستان استان بوشهر به شمار می‌رود. این بیمارستان حدود ۱۲۰ واحد سازمانی و استیجاری در اختیار دارد که کادر درمان از این منازل استفاده می‌کنند اما افرادی هستند علی‌رغم پایان دوره استفاده، فرصت خانه دار شدن را به سایر کارکنان نمی‌دهند!

آمار جامعی از منازل سازمانی کارکنان نداریم

سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی به نقل از معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر معاونت دانشگاه دارای منازل سازمانی جداگانه‌ای هستند که اطلاعات مربوط به کارکنان در اختیار همان معاونت است و آمار جامعی در خصوص آمار ساکنان منازل سازمانی دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد.

وی در ارتباط با آمار کارکنان منتظر بهداشت و درمان استان بوشهر برای خانه دار شدن در منازل سازمانی گفت: در این خصوص اطلاعات جامعی وجود ندارد.

تلاش خبرنگار فارس برای گفت‌وگو با مدیر پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بی نتیجه بوده است.

سازمان بازرسی ورود کند

بر اساس مستندات خبرنگار فارس، کارکنان زیادی از کادر درمان و بهداشت استان بوشهر در صف انتظار برای خانه‌دار شدن هستند اما مدیران و کارکنان بسیاری هستند که علی رغم نامه برای تخلیه، تاکنون حاضر به تخلیه منازل سازمانی در استان بوشهر نشده‌اند که می‌طلبد نهادهای نظارتی به ویژه سازمان بازرسی به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا