خوزستان

چندمیلی‌متر باران و ابگرفتگی چند شهر خوزستان/مدیریت پیش از بحران کجاست

به‌گزارش برگزیده های ایران از دزفول، روز گذشته چند شهر خوزستان شاهد بارش قابل‌توجه باران بودند و شهرستان دزفول و شوشتر به‌ترتیب با ۴۰ و ۳۹.۵ میلی‌متر بارندگی رکورددار بیشترین بارش باران بودند.

ساعتی از آغاز فعالیت این سامانه نگذشته بود که اخبار آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های دزفول مخابره شد و این اتفاق رفت‌وآمد مردم برخی از مناطق این شهرستان را دچار اختلال کرد که خوشبختانه پس‌از گذشت چند ساعت و با ورود نیروهای امدادی مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی‌ها مرتفع شد.

 

 

آبگرفتگی در شوشتر

از چند کیلومتر آن‌طرف‌تر و از شوشتر خبر رسید که آب وارد منازل مردم و ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر شده‌است.
این بحران به گونه‌ای بود که هلال‌احمر وارد عملیات شد و در همان ابتدا ۴۰ خانوار را ارزیابی و اسکان بخشید.

اما ماجرا به این ۴۰ خانواده ختم نشد و براساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تا شب گذشته ۱۳۰ خانوار متأثر از بارش باران جابجا شدند.

اهواز، سرفصل همیشگی آبگرفتگی‌ها هم این بار با آبگرفتگی برخی از مناطق به جمع این داستان پیوست و طبق اخبار رسیده خیابان‌های امیدیه و هندیجان هم از قافله آبگرفتگی‌ها عقب نماندند.

 

انسداد محورهای ارتباطی

این داستان در محورها و جاده‌های استان ادامه پیدا کرد و چهار محور مسدود شدند.
محور مسجدسلیمان-لالی و سه محور از محورهای روستایی گتوند دچار ریزش کوه شدند که مهم‌ترین آن‌ها محور گتوند-عقیلی-شوشتر بود.

 

مدیریت پیش از بحران

این‌ها حواشی بود که در پی یک بارندگی چند ساعته در خوزستان رخ داد که اگر بارش باران ادامه می‌یافت احتمالاً شاهد حوادث و آسیب‌های بیشتری در سطح استان می‌شدیم.

مدیریت پیش‌از بحران، حلقه مفقودی است که خوزستان از آن رنج می‌برد چراکه در صورت وجود زیرساخت‌های مناسب در سراسر این استان در مواقع مختلف از جمله بارش باران که مردم خوزستان مشتاقانه در انتظار آن‌ها هستند، را با بحران و آسیب مواجه نمی‌کند.
مسوولین باید توجه داشته باشند آن‌چیزی که از عدم مدیریت صحیح، دچار خسارت می‌شود و جان و مال مردم است که شایسته نیست اسباب سهل انگاری برخی از مدیران شود.

 

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا