تبلیغات

چه کفپوشی برای منزل مناسب تره؟

آشنایی با کفپوش منزل

یکی از اجزای مهمی که در طراحی هر خانه‌ای باید به آن توجه ویژه نمود، کفپوش منزل و نوع کفپوشی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کفپوش منزل، برای پوشش‌دهی کف فضاهای مختلف منزل استفاده می‌گردد. کفپوش منزل می‌تواند از مواد گوناگونی مثل چوب، سنگ، لمینت و… تولید شود. هر یک از این متریال، خصوصیت و مزیت‌های خاص خود را دارند و با در نظر گرفتن نیاز و سلیقه افراد مختلف، انتخاب می‌گردند.

کفپوش منزل علاوه بر زیبا بودن باید از مقاومت خوبی نیز در برابر عوامل آسیب رسان محیطی برخوردار باشد و به راحتی هم تمیز شود. اینکه استفاده از چه کفپوشی برای منزل مناسب است، به عوامل متعددی همچون سبک دکوراسیون خانه، سلیقه شما، میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و… بستگی دارد. به طور مثال، اگر قصد دارید از کفپوش برای آشپزخانه استفاده کنید باید به دوام و مقاومت آن توجه زیادی کنید. چون آشپزخانه جزو محل‌ها پر رفت و آمد اعضای خانواده است و نیاز به کفپوشی دارد که در برابر تردد زیاد مستحکم باشد.

انواع کفپوش پلاستیکی منزل چگونه است

ما در این مقاله، تعدادی از انواع کفپوش پلاستیکی منزل را به شما معرفی می‌کنیم که از میان آن‌ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین در ابتدای این مقاله، در مورد انواع کفپوش‌ پلاستیکی منزل مطالبی را بیان می‌کنیم.

معرفی انواع کفپوش پلاستیکی منزل

  • کفپوش PVC: کفپوش PVC به علت داشتن استقامت بالا در مقابل سایش، خوردگی و حرارت یکی از انتخاب‌های مناسب در طراحی داخلی منزل به شمار می‌آید. یکی از مزیت‌های این کفپوش منزل، این است که به راحتی می‌توان آن را شست و تمیز کرد. برخورداری از تنوع در طرح و رنگ، نگهداری آسان و راحت و سادگی در نصب نیز از دیگر مزیت‌های این کفپوش برای خانه است.
  • کفپوش رولی: این کفپوش خانه ارزان از جنس پی وی سی است. در ساخت و تولید کفپوش ارزان رولی از متریال و مواد پلاستیکی و پلیمری استفاده می‌گردد. این کفپوش در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و استفاده از آن به دلیل رویه مقاومی که دارد در فضاهای مختلف منزل بسیار کاربردی است.
  • کفپوش تایل: این کفپوش نیز از جنس پی وی سی است که به شکل تایل در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند. این نحوه قرارگیری کفپوش در کنار هم موجب می‌شود که درز کمتری بین آن‌ها وجود داشته باشد و از عبور گرد و خاک میان درزها جلوگیری شود.
  • لینولئوم: لینولئوم یکی از انواع کفپوش پلاستیکی منزل است که از موادی مثل روغن تخم کتان، سنگ آهک، گرد چوب پنبه و… تهیه می‌گردد. با توجه به متریالی که در تولید لینولئوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، این کفپوش از مزیت‌هایی همچون استقامت در مقابل سایش، خوردگی و… برخوردار است. علاوه بر این، این کفپوش خواصی مثل ضد باکتریال و ضد آب بودن را نیز دارد. این خواص موجب می‌شود که استفاده از لینولئوم برای فضاهایی که احتیاج به شستشو و پاکیزگی مدام، دارند، بسیار مناسب و کاربردی باشد.

استفاده از لینولئوم و انواع کفپوش پلاستیکی منزل، بخش‌هایی از خانه شما را که از کفپوش استفاده کردید شبیه به کفپوش خانه های لاکچری می‌کند. ما در این بخش، برای انتخاب راحت‌تر شما انواع کفپوش لینولئوم از لحاظ فرم را نیز بیان می‌کنیم.

انواع کفپوش لینولئوم از لحاظ فرم

کفپوش لینولئوم رولی یا شیت: این نوع کفپوش خانه های لاکچری شبیه به کفپوش وینیل PVC در پشت خود چسب دارند و به شکل آسانی نصب می‌شوند.

کفپوش لینولئوم تایل: این نوع از کفپوش خانه های لاکچری نیز مثل مدل رولی در پشت خود چسب دارد و در ابعاد، طرح‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود. برای ایجاد استقامت بیشتر در کفپوش لینولئوم تایل، یک لایه پلی استر نیز در پشت آن استفاده شده است.

کفپوش لینولئوم پارکت: این نوع کفپوش شباهت زیادی به پارکت چوبی دارد و با بهره‌گیری از پروفیل کام و زبانه به یکدیگر متصل می‌شوند. در پشت این پارکت، از یک لایه چوب یا شیت چوب پنبه مستحکم در برابر رطوبت به عنوان لایه محافظت کننده استفاده می‌گردد.

ویژگی‌های کفپوش خانه

اگر به دنبال پیدا کردن کفپوش خانه ارزان هستید، می‌توانید از انواع کفپوش‌های نامبرده شده که برای کاربرد در منزل بسیار مناسب هستند، استفاده کنید. این نوع از کفپوش علاوه بر اینکه قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد، از ویژگی‌های بسیار خوبی نیز برخوردار است که آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • عایق صدا
  • عایق برودتی
  • برخورداری از مقاومت در مقابل حرارت و مواد اسیدی
  • طول عمر بالا
  • دارای خاصیت آنتی‌باکتریال
  • نصب راحت و آسان
  • ضد آب
  • بادوام در مقابل، فرو‌رفتگی، سایش و ضربه

در خرید پارکت لمینت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید پارکت لمینت به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید پارکت لمینت، به عنوانی یکی از رایج‌ترین کفپوش‌های مورد استفاده در منزل، لازم است به نکات مهمی توجه کنید تا از خرید خود رضایت داشته باشید.

  • کیفیت کفپوش جدید منزل: از اولین موارد مهمی که بهتر است به آن توجه کنید، کیفیت و مرغوب بودن پارکت لمینت است. پارکت لمینت درجه یک از طول عمر بیشتری برخوردار است و در مقابل ضربه و سایش مستحکم است.
  • ضخامت: ضخامت، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید پارکت لمینت است. پارکت لمینت دارای قطر و ضخامت بیشتر، از مقاومت بالاتری نیز برخوردار است و در مقابل ضربه و دیگر عوامل محیطی دوام خوبی دارد.
  • ضریب سایش یا مقاومت: در صورتی که پارکت لمینت، ضریب مقاومت یا سایش بیشتری داشته باشد به همان نسبت از مقاومت بالاتری نیز در مقابل سایش، ضربه و دیگر عوامل آسیب‌رسان محیطی برخوردار است.
  • طرح و رنگ کفپوش منزل: پارکت لمینت در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی به فروش می‌رسند. برای خرید پارکت لمینت، از طرح و رنگ‌هایی استفاده کنید که با سبک طراحی داخلی خانه شما هماهنگ است.
  • قیمت کفپوش منزل: پارکت لمینت با توجه به جنس، ضخامت و کیفیت آن با یکدیگر فرق دارند. در هنگام خرید پارکت لمینت، بهتر است قیمت‌ها را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید و از فروشندگان معتبر خرید کنید.

قیمت پارکت ضد آب چگونه است؟

قیمت پارکت ضد آب

قیمت پارکت ضد آب با توجه به برند تولید کننده، اندازه پارکت و کیفیت ساخت آن تعیین می‌شود. اینکه از چه موادی در ساخت پارکت ضد آب استفاده شده است و ضخامت پارکت چقدر است، عوامل دیگری هستند که بر روی قیمت پارکت اثرگذار هستند. همینطور، فاکتورهای دیگر مانند نرخ تورم، شرایط بازار و نوسانات مربوط به قیمت مواد اولیه نیز بر روی قیمت پارکت ضد آب موثر هستند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس سایت https://gamantj.com مراجعه کنید یا از طریق شماره تلفن‌های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا