همدان

کارشناس هواشناسی؛ دمای هوا در همدان به ۴۰ درجه خواهد رسید

کارشناس هواشناسی؛ دمای هوا در همدان به ۴۰ درجه خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان ؛ روح الله زاهدی در این خصوص گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۷۲ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار و تشکیل ابرهای محلی، وزش ملایم باد و گرمای ۴۰ درجه هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به دلیل افزایش دمای هوا، رطوبت سطح زمین به بالا حرکت می‌کند و موجب ایجاد ابرهای محلی هم‌رفتی می‌شود.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: تشکیل این ابرها موجب بارش قطره‌ای باران پراکنده و در نهایت ممکن است باعث خاک گرفتگی خودروها ‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه این روند تا انتهای هفته آینده ادامه دارد و طبیعی است، یادآور شد: از امروز دمای هوای این استان روزانه به صورت میانگین بین سه تا پنج درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی گفت: در این مدت شهر بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و اسدآباد با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان معرفی شدند.

لازم به ذکر است؛ آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا