بوشهر

«کاروان حبیب» به بوشهر می‌آید

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، امید پارسایی‌فر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ویژه‌برنامه هنری «روایت حبیب» از ۲۶ آذرماه به مدت سه روز در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این برنامه به میزبانی استان بوشهر و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به دومین سالگرد سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: این برنامه در ۱۰ استان برگزاری می‌شود و از حسینیه ثارالله کرمان آغاز و در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و استان خوزستان به میزبانی شهرستان آبادان اجراشده است.

وی به نحوه برگزاری این آئین اشاره کرد و یادآور شد: روز ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ آذرماه کاروان‌های که مخصوص اجرای برنامه در فضای باز هستند برنامه‌هایی را با موضوع سردار مقاومت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت استان ازجمله رئیسعلی دلواری در قالب گروه‌های، شعر، نماهنگ، فیلم کوتاه و تیزر فرهنگی، تئاتر، حماسه‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی، سرود با مشارکت هنرمندان ملی و استانی اجرا می‌کنند.

وی افزود: در سه روز ویژه‌برنامه هنری با توجه به شروع ایام فاطمیه و توجه به سابقه بیش از پانصد سال سابقه مقاومت استان بوشهر در برابر بیگانگان دارد، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های، امکان‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی استان بوشهر طراحی‌شده است.

پارسایی فر یادآور شد: اولین برنامه هنری در شهر بوشهر، در آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن (ع) در روز ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۹ با حضور هنرمندان استانی در قالب مداحی و سنج و دمام، شعرخوانی، تئاتر، ایستگاه نقاشی کودک، برگزاری مسابقه فرهنگی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: صبح روز شنبه ۲۷ آذر ساعت ۹ صبح از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان رئیسعلی دلواری با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر از افتتاح نمایشگاه محیطی عکس و هنرهای تجسمی در «روایت حبیب» خبر داد و اظهار داشت: در نگارخانه سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ۸۰ پایه نمایشگاهی از عکس‌های ممتاز شهید سلیمانی روز شنبه ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد.

پارسایی فر در ادامه خاطرنشان کرد: عصر روز شنبه ساعت ۱۹ در شهرستان برازجان «دژ برازجان» ویژه‌برنامه هنری روایت حبیب با مشارکت هنرمندان ملی و استانی برگزار خواهد شد.

وی با توجه به ابعاد شخصیتی شهیدان مقاومت رئیس‌علی دلواری و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: عصر روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۸:۳۰ ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع ابعاد شخصیتی مقاومت شهید رئیسعلی دلواری و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر دلوار منزل شهید رئیس‌علی دلواری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا