کردستان

کاروان هنری روایت حبیب مهمان کردستان می شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، امین مرادی عصر امروز در جلسه هماهنگی کاروان هنری روایت حبیب که به ریاست سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان هنری روایت حبیب در روزهای پایانی آذرماه مهمان کردستان می‌شود.

وی ادامه داد: امسال طی تفاهمی بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم، قرار است که کاروان هنری روایت حبیب با برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های ویژه مهمان ۱۰ استان کشور شود که کردستان هم یکی از استان‌های میزان خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: این کاروان هنری متشکل از جمعی از هنرمندان برجسته کشوری است که ضمن حضور در هر استان، متولی برگزاری برنامه.ها و مراسم‌های مختلفی می شود.

وی ضمن اشاره به هدف اجرای برنامه روایت حبیب در استان‌های مختلف کشور، عنوان کرد: این کاروان هنری در تلاش است تا ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هر استان، با زبان هنر بخشی از رشادت ها و ایثار سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را به نسل جوان ارائه کند.

مرادی با بیان اینکه در جریان این حضور سه روزه، مراسم.های مختلفی پیش بینی شده است، یادآور شد: نصب و رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سنندج، برگزاری مراسم فرهنگی و هنری در محیطهای عمومی، برپایی نمایشگاه های تجسمی، عرضه و رونمایی از کتاب و سایر محصولات فرهنگی و در نهایت برگزاری مراسم شب خاطره با محورین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله مهمترین برنامه.های این کاروان هنری به شمار می‌رود.

وی ضمن اشاره به لزوم معرفی ظرفیت.ها و توانمندی‌های هنری استان کردستان در راستای پاسداشت جایگاه و منزلت سردار دل‌ها، یادآور شد: هر چند که در قالب این کاروان گروه‌های مختلف هنری وارد استان کردستان می‌شود، ولی انتظار می‌رود که در سایه همکاری و تعامل ادارات و سازمان‌های دولتی، ما بتوانیم از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان گفت: انتظار می‌رود که بتوانیم در جریان حضور سه روزه کاروان هنری روایت حبیب بهترین برنامه‌ها و مراسم‌ها را در راستای معرفی بخشی از رشادت‌ها و ایثار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه به ویژه اقلیم کردستان عراق داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا