مازندران

کتاب عکس «سامون» در هفته مازندران رونمایی می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از ساری به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران، مهدی معصومی گرجی، اظهار کرد:کتاب عکس «سامون» با آثاری از ۶۰ هنرمند از سراسر استان با هدف ثبت، احیا، بازشناسی، معرفی و گسترش پدیده‌های فرهنگی، به عنوان تولید تازه این مرکز به مرحله چاپ رسید و پنجشنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۵ در حوزه هنری مازندران رونمایی خواهد شد.

 وی افزود: مجموعه فرهنگی هنری حاضر در  بخش‌های آداب، آیین و باورها، معماری، مناظر و طبیعت، کار و تلاش ( سبک زندگی)،  محرم و دفاع مقدس آماده شده که در مجموع بیش از ۱۵۰ عکس را در خود جای داده است.

رئیس حوزه هنری مازندران تصریح کرد: کتاب عکس « سامون » یک اثر ۱۸۰ صفحه‌ای در قالب خشتی است که آثار درج شده در آن پس از فراخوان در بین اعضای خانه عکاسان و دریافت ۳۰۰۰ اثر و گزینش نهایی آماده ارائه شد.

معصومی گرجی به فرارسیدن هفته مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به ویژگی عکس‌های مجموعه سامون که به بازنمایی تمام عیار فرهنگ استان می‌پردازد و یک اثر کم نظیر با حضور خیل عکاسان حرفه‌ای استان است، تصمیم بر آن شد که رونمایی و انتشار آن همزمان با هفته مازندران باشد.

مسؤول خانه عکاسان حوزه هنری مازندران با اشاره به ظرفیت بالای مازندران در هنر عکاسی و فعالیت گسترده عکاسان هنری در استان، گفت: تصمیم داریم پس از انتشار اولین مجموعه عکس سامون (در صورت مساعد بودن جمیع شرایط) کتاب‌های دیگری نیز در ادامه همین مجموعه به چاپ برسانیم.

رئیس حوزه هنری مازندران در پایان یادآور شد: خانه عکاسان حوزه هنری مازندران سالانه علاوه بر تولید اثر، با برگزاری نشست‌های آموزشی تخصصی، اردوهای عکاسی، برنامه‌های موضوعی، نمایشگاه‌های فردی و گروهی در زمینه هنر عکاسی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا