کردستان

کردستان باید پیشتاز نهضت ملی مسکن در کشور شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان بر حضور فرمانداران در جلسه شورای مسکن استان تاکید و اظهار کرد: فرمانداران به عنوان رئیس شورای مسکن شهرستان پیگیر جدی موضوع و نسبت به پیشرفت کار پاسخگو هستند و مدیران استان نیز پاسخگوی فرمانداران خواهند بود، بنابراین حضور آنان در این دست جلسات الزامی است.

وی طرح نهضت ملی مسکن را از برنامه‌های مهم و حائز اهمیت دولت برشمرد و گفت: اعتقاد دارم که کردستان در طرح نهضت ملی مسکن باید در کشور پیشتاز باشد و این مهم در کردستان تحقق‌پذیر است و در این راستا نباید خود را درگیر مسائل و مشکلات کم اهمیت کنیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: تجربه مسکن مهر می‌تواند در طرح نهضت ملی مسکن نیز راهگشا باشد.

استاندار کردستان تصریح کرد: فرمانداران و همه مدیران اجرایی به صورت ویژه طرح نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار دهند و آن را تا حصول نتیجه کامل پیگیری کنند.

وی همچنین به هزینه صدور پروانه برای واحدهای  طرح نهضت ملی مسکن توسط شهرداری ها نیز گریزی زد و گفت: مقدار هزینه دریافتی از متقاضیان برای صدور پروانه ساخت در شهر سنندج زیاد است و لازم است شهرداری و شورای شهر برای کاهش آن همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.

زارعی کوشا با بیان اینکه معتقدم سنندج ویترین استان است و باید با روش های مختلف از آن حمایت ویژه شود، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن واحدها برای متقاضیان کم‌درآمد ساخته می شود، بنابراین شهرداری تا جایی که می‌تواند تخفیف های لازم را در صدور پروانه‌های ساخت اعمال کند و ما نیز راهکارهای جبرانی در حمایت از شهرداری را در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا