کردستان

کردستان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است

کردستان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، بختیار خلیقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، تسهیل و رفع موانع تولید پیش روی صنعت گران استان و نقش آنها در ایجاد اشتغال برای جوانان استان با تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی را مهم دانست و اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارند و همچنین ۳۷ درصد اشتغال استان در این حوزه‌ها اتفاق افتاده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد : در مجموعه صمت، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی که به صورت مستقیم در راستای خدمات رسانی به مردم است، شکل گرفته و با تدوین یک سند مدون از ظرفیت ها، پتانسیل ها، فرصت‌ها و حتی مشکلات و کاستی ها، برنامه ریزی‌هایی را در سطح کلان برای توسعه بخش اقتصادی استان داریم.

خلیقی یادآور شد: همچنین در راستای تحقق شعار که از سوی رهبری نامگذاری شده گام‌های موثری را برای توعه و رشد تولید با حمایت از واحدهای فعال و احیای واحدهای راکد برداشته ایم.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته و امسال رتبه اول اشتغال را در بین تمام دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرده ایم و سال گذشته علیرغم اینکه ایجاد ۹ هزار و ۸۰۰ شغل را تعهد کرده بودیم، اما ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همت مسئولان خوشبختانه امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت همچنان با ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

خلیقی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این سفر صمت کردستان چندین طرح افتتاح می شود که در بحث تولید و اشتغال تاثیر گذار است.

وی همچنین به برگزاری جشن احیای واحدهای راکد در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان کرد: اعتقاد داریم احیای واحدهای راکد بسیار مهم‌تر از احداث واحدهای جدید است چون در احیای واحدهای راکد با تسهیلات و مدت زمان کمتری می‌توان به تولید و اشتغال دست یافت.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا