کردستان

کردستان به واسطه محرومیت‌های مزمن نیازمند کار جهادی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای افتاء و روحانیت استان در سنندج، اظهار کرد:  علما و روحانیون کردستان، از سپیده دم انقلاب تاکنون‌ در سختی‌ها، جنگ، تحریم‌ها و در مقابله با ضد انقلاب در کنار مردم، انقلاب و نظام بوده‌اند و این دینی به گردن ماست که نباید فراموش کنیم.

وی افزود: ارتباط میان مجموعه اداری استان با مرکز بزرگ و شورای افتاء باید تقویت شود و ما به این مجموعه به عنوان یک ظرفیت بزرگ و ذیقیمت نگاه می‌کنیم.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: به رغم خدماتی که در ۴ دهه گذشته در کردستان انجام شده است، اما به واسطه محرومیت‌های مزمن، این استان همچنان نیازمند کار و تلاش جدی‌تر و پیشرفت و تعالی است.

وی با اشاره به نگاه ویژه رییس جمهور، وزیر کشور و سایر وزرا به کردستان، تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانیم از فرصت دولت آیت‌الله دکتر رییسی، برای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان، نهایت بهره را بگیریم.

سیاست دولت سیزدهم فساد ستیزی است

استاندار کردستان با یادآوری سیاست فساد ستیزی دولت سیزدهم، افزود: در انتصاب مدیران به دنبال افراد سالم و توانمند در راستای سالم‌سازی هستیم مدیرانی که در مسیر مبارزه با فساد جدی باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردم را به آینده کشور و نظام امیدوار کنیم، باید تبعیض‌ها و فاصله‌ها از بین برود در این مسیر به همراهی و همگرایی علما و روحانیون نیاز داریم.

وی بر پیگیری مشکلات و مطالبات علما و روحانیون استان تاکید کرد و گفت: در این راستا از تمام توان و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

فعالیت ۲۶۰۰ روحانی در کردستان

حجت‌الاسلام عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۶۵ نفر طلاب فعال در ۲۱ مدرسه رسمی و سنتی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر روحانی در مساجد و مراکز فرهنگی استان مشغول به خدمت هستند.

وی افزود:‌۱۴۷ مدرس در مدارس علوم دینی در استان مشغول به فعالیت بوده و ۲ هزار و ۴۷۱ مسجد و نمازخانه فعال داریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا