کردستان

کردستان قطب دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی است

کردستان قطب دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم اختتامیە نمایشگاە دستاوردهای فناورانە جهاد دانشگاهی کردستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایەهای استان کردستان، نیروهای انسانی خوش‌فکر و مستعدی است کە توانستە در همە زمینەها خود را اثبات کند.

وی عنوان کرد: واقعیت این است کە استان کردستان برخلاف آنچە کە در محاورەها متداول شدە یک استان محروم نیست و این محروم دانستن و محروم خطاب کردن استان بە نوعی کفران نعمت‌هایی است کە خدا بە این استان ارزانی داشتە است.

زارعی کوشا ادامە داد: ناامنی، درگیری در جنگ دفاع مقدس و همچنین پیش از انقلاب تعمد بر محرومیت نگەداشتن استان کردستان در رژیم پهلوی سبب شدە کە کردستان از سیر توسعە عقب و استعدادها و ظرفیت‌های آن بەخوبی شکوفا نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز گفتە می‌شود کە استان کردستان در بسیاری از زمینەها با شاخص‌های کشوری فاصلە دارد این بە معنای محرومیت ذاتی استان کردستان نیست، بلکە بە معنای از دست دادن فرصت‌ها است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اصلاح این دیدگاە و برداشتن عنوان محرومیت از سیمای کردستان و کنار زدن این برچسب رسیدن بە خودباوری است و اینکە دیگران را بە این باور برسانیم کە کردستان سرزمینی با استعدادهای فراوان است کە می‌بایست آن‌ها را شکوفا کرد.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما در استان برداشتن عنوان محرومیت از استان کردستان است.

زارعی‌کوشا ادامە داد: می‌بایست خود را بە عنوان یک استانی ک در عرصە علم و پژوهش و فناوری بە ویژە دانش بنیان در کشور پیشران است، معرفی کنیم.

وی یادآور شد: استانی کە قطب دانش‌بنیان و قطب فعالیت‌های علمی است را نمی‌توان بە عنوان استان محروم تلقی کرد و رسالت ما کنار زدن این برچسب‌ها از استان کردستان است.


برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا