کردستان

کرونا جان ۶کردستانی دیگر را گرفت/وضعیت ۶۴ بیمار وخیم است

فرزین رضاعی در گفت‌وگو باخبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار کرد: ۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۴۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود:۲۲۶ بیمار در سنندج، ۲۲ بیمار در سقز، ۳۸ بیمار در  مروسان، ۱۶ بیمار در قروه، ۱۸ بیمار در بیجار، ۱۷ بیمار در کامیاران، ۱۰ بیمار در دیواندره، ۴۶ بیمار در بانه، ۷ بیمار در دهگلان و ۸ بیمار در سروآباد بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: وضعیت ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان وخیم است و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

 رضاعی از مرگ ۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را یک‌هزار و ۸۶۱ نفر عنوان کرد و گفت: از آغاز شیوع کرونا ویروس تا کنون ۸۰۸ نفر در سنندج، ۲۹۵ نفر در سقز، ۱۴۹ نفر در قروه، ۹۸ نفر در کامیاران، ۱۳۸ نفر در بانه، ۸۹ نفر در دیواندره، ۷۲ نفر در بیجار، ۱۸۳ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و ۵ نفر در سروآباد بر اثر ابتلا به کرونا جان ‌باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

 رضاعی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا