Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کرونا همچنان قربانی می‌گیرد/ مسؤولان در نظارت بر اصناف چقدر جدی هستند؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
سمنان

کرونا همچنان قربانی می‌گیرد/ مسؤولان در نظارت بر اصناف چقدر جدی هستند؟

برگزیده های ایران سمنان- بهنام مطلبی: ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان همچنان به پایان خود نرسیده است و روزانه تعدادی زیاد از مردم را مبتلا می‌کند یا به کام مرگ می‌کشاند. 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود؛ اما در این بین، یکی از مواردی که شیوع این ویروس را بیشتر می‌کند، عادی‌انگاری مردم و مسؤولان است.

یکی از بخش‌هایی که همواره باید مورد نظارت کارشناسان مربوطه قرار گیرد، اصناف و بازاریان هستند و از این‌رو، تدابیر خاصی در دوران شیوع کرونا برای این بخش وضع شد که کماکان بخشی از آنها ادامه دارد؛ اما مسؤولان در نظارت بر این بخش چقدر جدی هستند؟

تعارف نداریم

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در همین زمینه، با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها بر اصناف در بخش رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه‌دار باشد، گفت: ارائه خدمات به مراجعان بدون ماسک به اصناف در استان سمنان و کسانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجهی ندارند، ممنوع است.

او بیان کرد: در حوزه سلامت مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم و در عین حال، حامی اصناف استان سمنان هستیم؛ اما در خصوص مراکز صنفی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام نداشته و کوتاهی می‌کنند و پس از اخطار کتبی همچنان این بی‌توجهی ادامه دارد، برخورد جدی صورت گرفته و پلمب آن انجام می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در زمینه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، متأسفانه غفلت صورت گرفته که نیاز است تا از این طرح و ظرفیت بسیار ویژه آن برای اطلاع‌رسانی، شناسایی، ترغیب به انجام واکسیناسیون و غربالگری در استان استفاده شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود

هاشمی ضمن تأکید بر حضور فعال و حضوری شهرداران در جلسات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: شهرداران همچنان نسبت به فضاسازی شهری در راستای اقناع‌سازی مردم در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به دلیل ضرورت امر مقابله با کرونا و توجه به این مهم، تأکید شد تا آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترغیب به‌منظور تزریق واکسن در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان به وسعت ۹۷ هزار کیلومتری استان و سکونت جمعیت در تنها هفت هزار کیلومترمربع از این مساحت اشاره کرد و گفت: بر اساس میزان پراکندگی جمعیت به‌خصوص در روستاها، از ظرفیت دهیاری‌ها در اجرای مصوبات ستاد مدیریت مقابله با کرونا بهره‌گیری شده تا اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی برای روستاییان صورت گیرد که با این اقدامات، در هفته آینده شاهد وضع باثبات‌تر و بهتری در حوزه مقابله با کرونا خواهیم بود.

معرفی ناقضان پروتکل‌ها به مراجع قضایی

نوید دانایی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان هم می‌گوید: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استفاده از ماسک بر اساس نمونه‌گیری که صورت گرفته، در کل استان ۸۳ درصد است.

وی ادامه داد: طی نظارت‌های صورت‌گرفته، ۱۴۳ مرکز متخلف در زمینه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی استان سمنان معرفی شدند که ۹ مورد پلمب صورت گرفت.

نظارت جدی بر اصناف

سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان نیز اظهار کرد: نظارت بر اصناف بر اساس دستور استاندار سمنان به‌صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی با ۱۵ دوربین در مداخل ورودی شهرهای استان سمنان فعال است، افزود: توجه و نظارت بر تالارهای پذیرایی نیز به‌صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی در شهرستان‌های استان قرار دارد.

تزریق واکسن به نانوایان

مهدی صمیمیان، سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون در ادارات نیز مکاتبه‌های لازم صورت گرفته است، گفت: در ۳۰ نقطه شهر سمنان در زمینه تبلیغات محیطی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در حوزه کرونا اقدام شده و ادارات نیز به این مقوله ورود کردند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسیون در شهرک خدماتی غرب سمنان انجام شد، تصریح کرد: در ۹۹ درصد نانوایی‌های این شهرستان تزریق واکسن صورت گرفته است.

تذکر جدی به متخلفان

مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان با بیان اینکه با تشکیل تیم‌های بیشتر، غربالگری کرونا در این شهرستان به‌سرعت در حال انجام است، افزود: در حوزه نظارت، اصناف، بهداشت و تعزیرات با تیم‌های مشترک بازدیدها را در تمام ساعات شبانه‌روز تشدید کردیم.

وی اظهار کرد: به متخلفان حوزه صنفی تذکر داده شده است و در صورت ادامه تخلف، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

نظارت صمت بر اصناف

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صمت استان سمنان نیز اظهار کرد: حساسیت‌ها در زمینه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه اصناف در استان، پس از رنگ‌بندی جدید افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تیم‌های گشت و نظارت را در استان سمنان به‌خصوص در دامغان و شاهرود بسیج کردیم و گشت‌های مشترک با حضور فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، بهداشت و تعزیرات به‌صورت مستمر در حال انجام است.

در حوزه سلامت مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم و در عین حال، حامی اصناف استان سمنان هستیم

رئیس سازمان صمت استان سمنان عنوان کرد: از ابتدای آبان‌ماه، ۲۴ تیم نظارتی بیش از ۷۵۰ بازرسی نظارتی از اصناف این استان را صورت دادند.

تشنه‌دل خاطرنشان کرد: متأسفانه از سوی مردم و مراجعان به اصناف، عادی‌انگاری مشهود است که باید در این حوزه توجه بیشتری صورت گیرد.

فراموش نکنیم

به‌هرحال، امروز نباید فراموش کرد که ویروس کرونا همچنان در کنارمان هست و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت موازین مندرج در مفاد کنترل این ویروس همچنان یک اولویت خواهد بود.

انتهای پیام/۷۴۰۲۴/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا