سیستان و بلوچستان

کلنگ‌زنی یک مجتمع شبانه روزی با فضای آموزشی ۶ کلاسه در خاش

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، ابوذر کوثری در آیین کلنگ زنی مجتمع شبانه روزی دشت آب خان شهرستان خاش، اظهار کرد: مدارس شبانه روزی می تواند به ماندگاری دانش آموزان در تحصیل کمک کند و از سوی دیگر دانش آموزانی که دسترسی به مراکز آموزشی ندارند، ترغیبی صورت گیرد تا با مراجعه به این مدارس، مشغول به تحصیل شوند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان از خیرین محترمی که استان سیستان و بلوچستان را به عنوان محل فعالیت شان انتخاب کرده اند، قدردانی کرد.

رضا علیپور رئیس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران گفت: مقام معظم رهبری، مدرسه سازی را جهاد اعلام کرده اند، لذا ما هم بر آن شدیم تا در این راستا گام برداریم.وی بیان داشت: در بررسی ما استان سیستان و بلوچستان از جمله نقاطی بود که این نیاز در آن وجود داشت و اعضای کانون تصمیم گرفتند که دومین فعالیت خود در حوزه مدرسه سازی را در این استان انجام دهند.

وی افزود: یک باب مدرسه دخترانه در دشت آبخوان شهرستان خاش، در مقطع متوسطه اول به همت کانون کارشناسان دادگستری استان تهران ساخته خواهد شد.

رضا سرحدی نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای سومین سال متوالی، این اداره کل هزار کلاس درس استاندارد احداث نموده و جهت بهره برداری دانش آموزان تحویل داده است، و به طور میانگین هر روز ۳ کلاس درس تحویل داده ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲۰ تفاهم نامه با خیرین منعقد شده، بیان داشت: اداره کل نوسازی مدارس و با همکاری خیرین نیک اندیش، در سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد تومان در حوزه فضای آموزشی استان اعم از ساخت و ساز و تجهیزات هزینه کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با این حجم فعالیت گسترده، سرانه دانش آموزی در استان سیستان و بلوچستان را ۳/۳ مترمربع ذکر کرد و گفت: رسالت بسیار سنگینی بر عهده این اداره کل است تا بتواند سرانه دانش آموزی استان را ارتقاء بدهد.

سرحدی نیا یکی از اولویت های این سازمان را ساخت فضاهای شبانه روزی عنوان کرد و افزود: در این راستا یک مجتمع شبانه روزی با فضای آموزشی ۶ کلاسه و خوابگاه، سلف سرویس، موتورخانه، سرایداری با زیر بنای ۱۲۰۰ مترمربع در دشت آبخوان شهرستان خاش احداث خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران خیّر این پروژه است که با مشارکت این اداره کل، ساخت این مجتمع انجام خواهد شد و دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول ۳۰ روستای اطراف از آن بهره مند خواهند شد.

وی گفت: اعتبار این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است و طبق برنامه ریزی انجام شده و قابلیت های موجود، ان شاء الله در مهرماه ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان، در حال حاضر تعداد ۱۳ پروژه عمرانی مدرسه شبانه روزی در قالب ۸۷ کلاس درس و با زیربنای ۲۶ هزار و ۳۸۳ مترمربع از محل اعتبارات ملی، استانی و خیری در حال احداث دارد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا