زنجان

کمبود فضای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان زنجان/دانشگاه فقط ۱۵ عضو هیئت علمی دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان؛ کمال اوجاقلو ظهور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه تربیت معلم ایران یک سابقه صد ساله دارد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۱ در استان تاسیس و در کنار دانشگاه‌های دیگر با ماموریت خاص فعالیت آموزشی خود را ادامه می‌دهد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه ماموریت اصلی این دانشگاه تربیت نیرو‌های توانمند و ایجاد صلاحیت‌ها و شایستگی‌های معلمی در دانشجویان است، تصریح کرد: بر طبق اساسنامه علاوه‌ بر تربیت دانشجو، نیرو‌های ستادی هم در این دانشگاه پرورش می‌یابند.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در بین دانشگاه‌های دیگر عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان به دلیل اهمیت و جایگاهی که در نظام جمهوری اسلامی دارد تنها دانشگاهی است که رئیس هیئت امنای آن رئیس جمهور است.

 اوجاقلو با بیان اینکه دانشجو معلمان نقش بی‌بدیلی در توسعه جوامع دارند، گفت: اگر به این دانشگاه بی‌توجهی شود، جامعه دچار خسران جدی خواهد شد، کما اینکه در برهه‌هایی این غفلت روی داده است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمودند حتی یک معلم هم نباید خارج از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد این سیستم آموزشی شود، افزود: همچنین ایشان تاکید جدی بر توسعه دانشگاه فرهنگیان از لحاظ کمی و کیفی دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه خانواده‌ها از ما توقعاتی دارند و اگر ما نتوانیم معلم‌هایمان را به درستی تعلیم و تربیت دهیم خانواده‌ها نگران خواهند شد، اظهار کرد: تمام مسؤولان و آحاد جامعه در اطاعت از فرمان رهبری باید برای تقویت دانشگاه فرهنگیان بسیج شوند.

اوجاقلو با اشاره به کمبود فضای آموزشی عنوان کرد: در جلسه هئیت امنای دانشگاه فرهنگیان که با حضور استاندار برگزار شد؛ قرار بر این شد  که در مهر ماه سال جدید فضاهای آموزشی در اختیارمان گذاشته شود تا بتوانیم به حد کافی دانشجو جذب کنیم.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به جدول دورس دانشگاه گفت: ما برای یک معلم هفت شایستگی و صلاحیت را در نظر می‌گیرم که این هفت شایستگی در جدول دروس  پیش بینی شده است به طور مثال دروس تعلیم و تربیت اسلامی، دروس تخصصی تحت عنوان دانش محتوا، دروس تربیتی موضوعی که به کارگیری دانش معلمی در کلاس است که در دیگر دانشگاه‌ها به آنها پرداخته نمی‌شود.

اوجاقلو با بیان اینکه از زمان تاسیس دانشگاه فرهنگیان در استان تا سال ۹۴ جذب دانشجو سیر نزولی به خود داشت، گفت: از جمله مهمترین دلایل  شیب نزولی این دانشگاه تعداد ۱۵ هیئت علمی و کمبود فضای آموزشی بوده است.

وی با یادآوری اینکه فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در سال‌های ۱۳۹۱ و۱۳۹۲ پر شد و دیگر جا برای پذیرش دانشجو نداشتیم ، تصریح کرد: اما از سال ۱۳۹۷ جذب روبه رشدی داشتیم.

 اوجاقلو با اشاره به اینکه پرورش دانشجو معلم  به دلیل کمبود‎ها با خون دل در این دانشگاه اتفاق می‌افتد، افزود: ما فضا‌های آموزشی را طوری مدیریت می‌کنیم که بتوانیم دانشجو جذب کنیم اما از این بابت تحت فشار هستیم.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان ادامه داد: امروز اگر به ما کمک نشود ناچار هستیم اعلان ظرفیت صفر کنیم، این در حالی است که اگر فضا داده بشود می‌توانیم با تعداد مناسب دانشجو جذب و سهمیه بیشتری هم بگیریم.

 اوجاقلو افزود: با وجود فضاهای محدود در حال حاضر یک هزار و ۵۵۸ نفر دانشجوی پیوسته کارشناسی داریم که در چهار رشته آموزش ابتدایی، مشاوره، آموزش جغرافیا و زبان انگلیسی مشغول هستند.

وی یکی دیگر از نیاز‎‌های اساسی این دانشگاه را سرای دانشجویی(خوابگاه) اعلام کرد و گفت: زنجان قطب رشته زبان انگلیسی است و از ۱۶ استان دیگر دانشجو دارد که برای این دانشجویان باید سرای دانشجوی در نظر گرفته شود.

اوجاقلو به فرسوده بودن ساختمان‌های این دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان از بابت فرسوده بودن ساختمان‌ها هم دچار مشکل است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در ادامه گفت: امیدوارم که مسؤولان نگاه جامعی به این دانشگاه داشته باشند که فضاهایمان را بتوانیم گسترش و اعضای هئیت علمی‌ دانشگاه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱


 2021-12-20 10:06:36

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا