کردستان

کمبود فضای فیزیکی عینی‌ترین مشکل اداره کل انتقال خون کردستان است

کمبود فضای فیزیکی عینی‌ترین مشکل اداره کل انتقال خون کردستان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، دکتر محمد سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه هم اندیشی، گزارشی از موانع موجود در ارتقای خدمت رسانی به مردم استان توسط این اداره کل را ارائه کرد.

کریمیان کمبود فضای فیزیکی جهت ارائه خدمات نوین انتقال خون را عینی ترین مشکل اداره کل انتقال خون کردستان دانست و اظهار کرد: در دو دهه اخیر تعداد تخت های بیمارستانی استان به صورت چشم گیری افزایش یافته که بر اساس استاندارد روز دنیا می بایست به موازات آن تعداد تخت های انتقال خون نیز افزایش می یافت که این توازن رعایت نشده و انتقال خون استان در کنار مشکلات بودجه ای و اعتباری از کمبود فضای فیزیکی رنج می برد.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون مردم نهادترین بخش وزارت بهداشت است که می بایست به بهترین شکل ممکن شرایط را برای حضور مستمر داوطلبان اهدای خون که مهمترین سرمایه های اجتماعی انتقال خون محسوب می شوند فراهم کرد که موثرترین عملکرد رسیدن به این هدف، تکمیل و بهره برداری از ساختمان شماره ۲ این اداره کل در سنندج است.

در ادامه این جلسه حسن عسکری فرماندار سنندج اهدای خون را یکی از مسئولیت های اجتماعی دانست که فرد اهداکننده با این اقدام خداپسندانه، روح امید را در رگ جامعه تزریق میکند.

فرماندار سنندج با تاکید بر لزوم رفع مشکلات انتقال خون به ویژه عملیات اجرایی ساختمان در دست احداث خواستار مشارکت و تعامل حداکثری همه دستگاه های مرتبط در این زمینه شد.

در پایان دکتر اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دکتر جهانگیر الیاسی مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با مهم خواندن وظایف سازمان انتقال خون و نقش حیاتی انتقال خون کردستان در پیکره سلامت استان آمادگی کامل خود را در جهت تسریع بخشیدن به ساخت پروژه در دست احداث انتقال خون واقع در شهر سنندج اعلام کردند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا